یارانه بنزین باید به جیب مردم ضعیف برگردد

رامین مهمانپرست از کاندیداهای ریاست جمهوری عصر امروز پس از نام نویسی در ستاد انتخابات کشور ضمن تبریک عید فطر در جمع خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر شاهد موجی از تهمت و توهین نسبت به عنوان بنزین ۲۰ هزار تومانی بودیم اینکه این تخریب چرا صورت گرفته چه جریانی پشت این تخریب‌ها بوده و منافع چه کسانی پشت تقریبا بوده تا دروغ هایی را نسبت دهند مردم باید قضاوت کنند.

وی افزود: اصولاً ما این طرح را برای دولت وحدت ملی آماده کردیم به عنوان یک جریان فراجناحی و ملی که هدف اصلی آن تامین منافع مردم است و هدف اصلی آن رسیدگی به اقشار ضعیف برای بهتر شدن وضعیت مردم و  بهبود معیشت آنها است مردمی که گرفتار مشکلات شدند. 

مهمانپرست بیان کرد: تلاش بنده و دوستان بنده ارائه طرح هایی است که می تواند فاصله طبقاتی را جبران کند اما برای اینکه عدالت در دریافت یارانه سوخت برقرار شود طرح ما این است که باید سهمیه سوخت روی کارت ملی افراد انجام شود تا آن فردی که ۱۰ اتومبیل شخصی دارد چند برابر استفاده نکند. 

مهمانپرست با بیان اینکه کسانی که توانایی داشتن اتومبیل ندارند باید از یارانه به یک نسبت برخوردار باشند، تصریح کرد: من گفتم ارزش بین المللی این سهمیه حدود ۲۰ هزار تومان است. چرا بخش خصوصی نباید فعال می‌شدند؟ اما بخش‌های دولتی متأسفانه بیش از دو برابر بودجه عمومی دولت را به خود اختصاص داده‌اند و زیان‌ده هستند و همه فساد، رانت و تبعیض را می توانید در این شرکت‌ها ببینید. 

وی تصریح کرد: حقوق های نجومی را در اینجا می توانید ببینید. چرا اینها نباید به شکل درست به بخش خصوصی واگذار شود؟ چرا انقدر وزن دولت زیاد شده است. چشم انداز بودجه ما نشان دهنده این است که درآمد نفتی فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت محقق نخواهد شد. بخش خصوصی باید مالیات بدهد. 

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: یارانه بنزین باید به جیب مردم ضعیف و متوسط برگردد. پس معلوم است طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی که به عنوان تخریب از آن استفاده می کنند منافع خیلی ها را به خطر انداخته است. خیلی‌ها در کشور مجوزهای کلان و امتیازهای طلایی دارند و منفعت های شخصی خود را بر منفعت مردم ترجیح دادند. 

مهمانپرست تاکید کرد: چرا واردات گوشت، غلات و نهاده های دامی و خیلی از موضوعات در اختیار عده خاصی قرار می گیرد؟ چرا باید از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند؟ اینهایی که پا روی گلوی مردم گذاشتند باید راه تنفس مردم را باز کنند. باید نیازهای ۴۰ میلیون جوان برآورده شود. ما در طرح خود ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی با اقساط بدون بهره و بلند مدت برای جوانان و قشرهای ضعیف پیش بینی کردیم. 

وی اضافه کرد: چرا نباید جوانان ما که نگران سربازی خود هستند با این طرح، نگرانی شان برطرف شود؟ جوانان می توانند کار کنند و برای جامعه مفید باشند و آموزش های اولیه نظامی را بیاموزند اما از محل این صندوق وام بگیرند و سربازی خود را بخرند. چرا نباید از کشاورزان حمایت و به آنها رسیدگی کنیم؟ 

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان کرد: چرا نباید کالاهای صادراتی خود را انبار کنیم تا تولید رونق بگیرد؟ کشورهایی که هیچ کدام درآمد نفتی و گازی نداشتند اکنون از کشورهای توسعه یافته هستند. چرا ساختار خود را اصلاح نکنیم و چرا بهترین روابط را با کشورهای اطراف خود نداشته باشیم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟