ابراز تاسف اتریش از لغو سفر ظریف

سخنگوی وزارت خارجه اتریش در واکنش به لغو سفر « محمد جواد ظریف » وزیر خارجه ایران به وین ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» سخنگوی وزارت خارجه اتریش در مصاحبه با روزنامه اتریشی «دی پرسه» با ابراز تاسف  از لغو سفر ظریف به وین گفت: «به این موضوع مهم توجه خواهیم کرد.»

این دیپلمات اتریشی ادامه داد: «واضح است که وقتی حماس بیش از ۲۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کند، ما ساکت نخواهیم ماند.»

یک خبرنگار اتریشی  روز شنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور از تصمیم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای لغو سفرش به وین در واکنش به موضع دولت اتریش در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و برافراشتن پرچم‌های این رژیم بر ساختمان‌های مقر دولت در وین خبر داد. 

این خبرنگار در رشته پیام‌هایی در توییتر نوشت: «در اقدامی لحظه آخری، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران سفرش به اتریش که برای امروز برنامه ریزی شده بود را به دلیل برافراشته شدن پرچم‌های اسرائیل بر روی ساختمان‌های نخست‌وزیری و وزارت خارجه در وین لغو کرد. »

وی در ادامه نوشت: «وزرات خارجه اتریش این مسئله را تایید کرد و افزود «این لغو (سفر) روابط ما (ایران و اتریش) را که به طور سنتی خوب است و کانال‌های باز ارتباطی با ایران را تغییر نمی‌دهد. اما ما ابراز همبستگی با اسرائیل را به سفرهای دیپلماتیک سایر کشورها وابسته نمی‌کنیم.»

لازم به ذکر است وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز تور اروپایی خود روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به پایتخت اسپانیا سفر کرد. ادعای این خبرنگار مبنی بر لغو سفر ظریف به اتریش در حالی است که وزارت خارجه ایران پیش از این سفر به اتریش را جزو مقاصد سفر وزیر خارجه در اروپا اعلام نکرده بود. 

 «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش روز جمعه به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از تل‌آویو حمایت کرد. کورتس در صفحه توئیتر خود مدعی شد که با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند، همدردی می‌کند.

وی اعلام کرد که دستور داده تا پرچم‌های رژیم صهیونیستی نصب‌شده بالای مقر دولت اتریش در وین، به حالت نیمه‌افراشته درآید.