واکنش سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به جنایت صهیونیستها

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دوشنبه گفت که حمایت از مردم فلصسطین امری ضروری است و مسکو می‌تواند از نفوذ خود برای خاتمه درگیری بهره جوید.

به گزارش خبرگزاری «تاس» « کاظم جلالی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز دوشنبه در یک نشست آنلاین گفت، روسیه می‌تواند با توجه به ارتباط نزدیک با هر دو طرف درگیر در فلسطین اشغالی ، نقش مهمی در حل و فصل منازعات رژیم اسرائیل و فلسطین داشته باشد.

جلالی افزود: «ما معتقدیم که روسیه می‌تواند در این بازه زمانی نقش بسیار مهمی داشته باشد زیرا با گروه های مقاومت در فلسطین در تماس است ، آنها به روسیه می آیند. روسیه همچنین روابط خوبی با تل آویو دارد.»

به گفته سفیر ایران در مسکو ، استفاده از هر فرصتی برای جلوگیری از خشونت در منطقه و حمایت از مردم فلسطین ضروری است.

جلالی گفت: «باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم. از این کشتارها ، ظلم‌ها و جنایات وحشیانه علیه مردم فلسطین باید به هر طریق موجود جلوگیری شود.»

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) نیز  درخصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم چهل کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

این مقام یونیسف با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است