دادستانی با جدیت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی ورود کند

 احد آزادیخواه به تخلفات انتخاباتی در بستر فضای مجازی و ارائه راهکار برای پیشگیری از این اقدام اشاره کرد و گفت: شورای عالی فضای مجازی باید به صورت مستقل ورود و قانون را تدبیر و تمشیت کند و همچنین جرائم سایبری و فضای مجازی را تعیین و ترسیم کند؛ اگرچه پلیس فتا هم بخشی از این کار را انجام داده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: دادستانی باید با جدیت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی ورود داشته باشد و از همین الان اجازه تنش آفرینی و بهم ریختگی را ندهد و با توان سایبری که در کشور وجود دارد؛ قطعا پلیس فتا می‌تواند این بازدارندگی را به عنوان ضابط قوه قضائیه ایجاد کند.

وی اظهار کرد: اعمال نظر قوه قضائیه در خصوص تخلفات انتخاباتی بسیار مهم است؛ چرا که پلیس فتا ابزاری برای پیگیری ارتکاب تخلفات بوده و باید گفته شود که همه کاره دستگاه قضایی خواهد بود تا اینکه اجازه ندهد در فضای مجازی تخلفاتی شکل بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس به وحدت و اتحاد در انتخابات اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه سلایق گوناگونی وجود دارد نباید در رقابت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فضا به سمت چالش آفرینی سوق داده شود.

وی افزود: پیشنهاد ما به شورای نگهبان این است که از همه سلایق سیاسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری استفاده شود؛ چرا که تنوع کاندیداها نشان می دهد، آداب اسلامی و دموکراسی رعایت شده است.

آزادیخواه تصریح کرد: همه کاندیداها در یک کشتی هستند؛ بنابراین توصیه جدی ما به ستادهای انتخاباتی این است تا جایی که امکان دارد رفاقت را فدای رقابت نکنند و در حقیقت اخلاق را مراعات کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: کاندیداها در عرصه رقابت انتخاباتی می‌توانند به مردم الگو دهند و وقتی که آداب رعایت شود؛ قطعا مردم امیداور خواهند شد و همین کار سبب می‌شود که تنور انتخابات هم گرم شود.