گرانی‌های افسارگسیخته در آستانه انتخابات

 حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس و طبس در  مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته در ماه‌ها و هفته‌های اخیر اظهار داشت: وضعیتی که در خصوص گرانی‌ها ایجاد شده قابل تحمل نیست و در آستانه انتخابات عجیب است. 

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت شش ماه قبل قول داده بود که قیمت کالاهای اساسی افزایش نیابد اما در عمل اینطور نبوده است. در حدود 58 روز اخیر قیمت کالاهایی مانند روغن، مرغ، شکر و مصالح ساختمانی به ویژه سیمان افزایش یافته است. 

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس با توضیح برخی جزئیات افزایش این قیمت‌ها تصریح کرد: روغن 35 درصد، شکر 72 درصد و نان 50 درصد گران شده است؛ این افزایش‌ها که آن هم در آستانه انتخابات مردم را ناراضی می‌کند و لازم است که ریاست محترم مجلس به کمیسیون‌های مربوطه مأموریت دهد تا این موضوع را بررسی کنند. 

پس از تذکر این نماینده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به وی گفت: قبلاً این بهانه وجود داشت که ارز گران می‌شود و گرانی ارز باعث بالا رفتن قیمت کالاهای دیگر می‌شود؛ الان که قیمت ارز در حال پایین آمدن است و یا حداقل ثابت مانده، این گرانی‌های اخیر آن هم در شرایط کرونا که برخی افراد مشاغل روزانه خود را از دست داده‌اند خیلی عجیب است.

وی تصریح کرد: دولت همه چیز را رها کرده است، لذا کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی موضوع را به ویژه در حوزه مواد غذایی دنبال کنند، چرا که این شرایط برای مردم غیرقابل تحمل شده است.