لیست نهایی شورای شهر را مجمع عمومی انتخاب خواهد کرد

  امیرابراهیم رسولی ، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری «تشریح فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران که صبح امروز (شنبه یکم خرداد) در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه ماه‌هاست که تلاش برای انتخابات شورای شهر آغاز شده، گفت: عدالت و کارآمدی و شایسته سالاری، شاخصه‌هایی هستند که سرلوحه شورای ائتلاف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اینکه تلاش انجام شده، بدون نقص نیست، اما آنچه مهم است این است که تلاش کردیم این فرآیند به حداقل نقص برسد و لیستی برای پایتخت کشور انتخاب شود که پاسخگوی مشکلات مردم باشند و از طرفی کسانی که خود را نامزد کرده‌اند بدانند که شایسته سالاری اعمال شده است.

رسولی با بیان اینکه ۶۸ حزب و تشکل در سایت شورا ثبت‌نام کرده اند، گفت: ۹۲ هزار نفر از مردم تهران در سایت شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند که مبتنی بر سازوکار است. ۳۰۱ نامزد به انتخابات این ۹۲ هزار نفر خواهد رسید و از ساعت ۸ صبح امروز تا ۴ روز فرصت وجود دارد تا به ۶۳ نفر برسیم و این ۶۳ نامزد از دل مجمع عمومی بیرون خواهند آمد و آقای ایکس و ایگرگ یا فلان حزب، کاندیداهای لیست شورای شهر را انتخاب نخواهند کرد. کدام حزب این کار را می‌کند؟

سخنگوی شورای ائتلاف ادامه داد: معمولاً احزاب در رسیدن به لیست تعیین کننده بوده اند اما الان به احزاب می‌گوییم افرادتان را به مجمع عمومی عرضه کنید بعد که به ۶۳ نفر رسیدیم، بعد هیئت انتخاب، مشخص خواهد شد. این هیئت، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند که ۱۰ نفر از افراد مشهور و متخصص حوزه‌های مختلف خواهند بود. البته در این انتخاب، کاندیداهای شورای شهر نقشی نخواهند داشت و آن‌ها در این مرحله از فرآیند خارج می‌شوند.

رسولی با بیان اینکه فعلاً ۳۰ نفر انتخاب شده تا از بین آنها ۱۰ نفر نهایی هیئت انتخاب، برگزیده شوند، از مازیار حسینی، اقبال شاکری، خانم عطایی، آقای پشم چی زاده، حسن خجسته، رضا روستاآزاد، سیدعلی ریاض، سیدمحمدحسین میرلوحی، علی صدری نیا، کامران دانشجو، کیومرث هاشمی، محسن مهدیان، محمدودود حیدری، محمد سرشار و نادر طالب‌زاده و وحید یامین‌پور به عنوان برخی از این افراد اسم برد.