گرانی‌های اخیر عمدی و برای کاهش مشارکت در انتخابات است

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره گران شدن قیمت نان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چندی پیش آقای روحانی به صراحت در جلسه هیأت دولت اعلام کردند که در 4 ماه منتهی به پایان دولتش هیچ چیزی گران نخواهد شد و هر آنچه که لازم بوده گران شود انجام شده است.

وی با بیان اینکه گران شدن برخی اقلام مانند نان، مرغ و... به صورت عمدی است خاطرنشان کرد: پیش بینی‌ها از افزایش قیمت مرغ در آستانه برگزاری انتخابات و در طول هفته‌های آینده حکایت دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: سیاست‌های دولت نشان‌دهنده آن است که به دنبال آن است که مشارکت مردم در انتخابات کم باشد و حتی برخی اخبار حکایت از آن دارد که در آستانه برگزاری انتتخابات بخش‌های مختلف دولت بنای تلاطم در بازار مرغ را دارند، این در حالی است که چند روز گذشته قیمت روغن 35 درصد افزایش پیدا کرد و قیمت کارخانه‌ای خودرو هم 9 درصد افزایش پیدا کرد و شنیده‌ها حاکی است که قیمت نان هم قرار است 50 درصد افزایش پیدا کند.

سلیمی گفت: عده‌ای در دولت می‌گویند قیمت همه اجناس و کالاها به نرخ دلار و ارز وابسته است، اما وقتی قیمت دلار و ارز هم اکنون کاهش پیدا کرده است چرا قیمت کالاها و اجناس پایین نمی‌آید و مشخص است که بسیاری از این گرانی‌ها تصنعی و عمدی از سوی دولت صورت می‌گیرد و می‌خواهند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مایوس کنند.

وی افزود: معمولا دولت مستقر افزایش مشارکت را به عنوان یک نقطه قوت در کارنامه خودش تلقی می‌کند؛ شعارهای دولت در یک سمت است و عملکرد آن در سمت مخالف آن و حرف‌هایی که درباره مشارکت بالا در انتخابات از سوی دولتمردان به ویژه رئیس جمهور بیان می‌شود با اقداماتی که از سوی قوه مجریه عملیاتی می‌شود، 180 درجه متفاوت است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: سیاست اعلامی و اعمالی دولت دچار تناقض عجیب و غریبی است و ما این موضوع را به صراحت در اظهارات رئیس جمهور می‌بینیم؛ چراکه حسن روحانی به صراحت اعلام کرد که هر آنچه که قرار بود گران شود در سال 99 انجام شده و در 4 ماه پایانی عمر دولت قرار نیست دیگر چیزی گران شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: قیمت سیمان، فولاد، بخش دیگری از اجناس و اقلامی است که در سال جاری گران شده است و این کاش دولت حداقل در چند هفته باقیمانده از عمرش با مردم صادق بوده و روی اعصاب مردم راه نرود.

وی افزود: ما در برجام هم دیدیم که سیاست اعلامی دولت با سیاست اعمالی متفاوت و متناقض بود و حسن روحانی اعلام کرد که همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهد شد، اما شاهد آن بودیم که تحریم‌ها دو برابر قبل از برجام شد و خاطرمان هست که آقای ظریف اعلام کردند که آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند از برجام خارج شود و این سیاست اعلامی دولت با خروج آمریکا از برجام کاملا متفاوت بود و خیلی راحت از برجام خارج شد و فشارهای بیشتری را علیه جمهوری اسلامی عملیاتی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است و به دنبال آن هستند که مشارکت انتخابات را کاهش دهند و نمی‌دانیم آنهایی که فایل صوتی محمدجواد ظریف را افشا کردند در پشت صحنه دولت قرار دارند و مشاوردهنده اصلی آنها محسوب می‌شوند یا خود دولتمردان این کار را انجام می‌دهند و نبایستی این گونه شود که شبیه آن فردی که در تیم مذاکره کننده هسته‌ای به نام دری نجف آبادی هم از انگلیس حقوق می‌گرفت و هم از ایران و آن خسارت‌های محض را به وجود آورده و کلاه گشادی را سر ملت ایران گذاشتند.

سلیمی خاطرنشان کرد: دست‌هایی که پشت پرده است و در  حال مشاوره به دولت هستند موجب نگرانی‌های فراوانی برای مردم شده است.