مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مورد ایران نشست خبری برگزار می‌کند

​رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ، قرار است در بعدازظهر امروز یکشنبه با حضور در یک نشست مطبوعاتی درباره ایران به سخنرانی بپردازد.

براساس، اعلام خبرگزاری رویترز وی قرار است در این کنفرانس خبری گزارشاتی را درباره تحولات مربوط به کار نظارت و راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران را به خبرنگاران ارایه دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که نشست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، قرار است در مقر آژانس برگزار شود.

منابع خبری اشاره‌ای به موضوع دقیق این نشست نداشته اند، اما رویترز مدعی شده است که با توجه به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تمدید توافق ایران با آژانس، کنفرانس خبری درباره ایران خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرده است که نشست خبری گروسی قرار است ساعت ۱۴ به وقت محلی برگزار شود.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس هستند.

آژانس در این بیانیه تاکید کرده است که توافق سه ماهه ایران و آژانس و نظارت بر سایت‌های هسته‌ای این کشور که در تاریخ ۲۱ فوریه حاصل شد همچنان پابرجاست.

در این بیانیه آمده است: آژانس و ایران در حال رایزنی درباره اجرای تفاهم نامه موجود هستند و در این خصوص طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این بیانیه خاطرنشان کرد: با ایران در حال مذاکره درباره تمدید توافق نظارت سه ماهه هستیم. این توافق در ۲۱ فوریه به امضا رسید و فردا آخرین روز از زمان تعیین شده این توافق است.

در این بیانیه آمده است: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روز‌های آینده در این زمینه گزارشی به روز شده را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه می‌دهد.