کدخدایی: بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان ادامه دارد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز (یکشنبه) با اعلام آخرین اخبار از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جلساتی که صبح و بعدازظهر روز گذشته در شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم داشتیم، به امروز موکول شد و کار ادامه دارد.

کدخدایی گفت: نظرات کارشناسی و تحقیقات همچنان ادامه دارد. ما احتمال می‌دهیم که فردا یا روز سه‌شنبه جلسه دیگری داشته باشیم تا بتوانیم جمع‌بندی نهایی را انجام دهیم.

وی در خصوص گمانه‌زنی‌ها پیرامون بررسی صلاحیت کاندیداها گفت: بنده هم هنوز نمی‌دانم نتیجه نهایی چه خواهد شد. خواهش ما این است که دوستان توجهی به شایعات نکنند و به آنها نیز دامن نزنند زیرا هیچکدام از آنها صحت ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون گفتگویی با برخی داوطلبان داشته‌اید؟ گفت: بله، برخی داوطلبان به شورای نگهبان مراجعه کردند و برخی دیگر نیز مطالب مکتوبی را به پرونده‌شان اضافه کردند.

طبیعتاً طبق قانون، اگر ما نکات دارای ابهامی داشته باشیم، ممکن است نامزدها به شورای نگهبان بیایند و با اعضای شورا گفتگو کنند. در طول هفته گذشته نیز در همین ارتباط ملاقات‌هایی را داشتیم و همچنین به صورت مکتوب مطالبی را دریافت کردیم.

وی افزود: داوطلبان عموماً برنامه‌های خود را به شورای نگهبان ارسال کردند و این مساله در بررسی صلاحیت‌ها و رأی اعضای شورا بسیار مؤثر بود.