قالیباف: هرکجا به خدا توکل نکرده و مردم را باور نداشتیم، شعار «ما می توانیم» محقق نشد

 دکتر محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و پیشرفت های وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی ، گفت: در ابتدا سوم خرداد که یادآور رشادت ها و مجاهدت های فرزندان این سرزمین و شهدایی است که زندگی مادی و معنویمان را مدیون آن ها هستیم، را به یکایک زحمت کشان عرصه تولید قدرت و حفظ امنیت کشور تبریک می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز برای من روز بسیار غرورآفرین و خوشحال کننده ای بود  چرا که علیرغم آشنایی با مسائل امنیتی و نظامی تصور نمی کردم در حوزه رزم زمینی شاهد چنین تحول و تنوعی در حوزه تجهیزات و امکانات باشم.

وی با تأکید بر اینکه تولید قدرت یک زنجیره است، افزود: امروز این بخش از زنجیره قدرت که پایه و اساس کار است را مایه افتخار، امنیت و آرامش در کشور می دانم که با مجاهدت های خاموش شما برادران عزیز محقق شده است.

دکتر قالیباف تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه پیشرفت های صنعت دفاعی تداعی کننده خاطره ای از منطقه جنگی سوسنگرد در ذهنم بود که مصداق زحمات همه شما است؛ در اواخر سال 1359 که جبهه ساماندهی مشخصی نداشت بنده نیروی شناسایی عملیات در کوه های الله اکبر بودم که دشمن در آن جا مستقر بود، همان محلی که بعدها شهید چمران به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در مسیر بازگشت از عملیات شناسایی باید خودمان کانال مسیر عملیات را حفر می کردیم چرا که این منطقه در شیب قرار داشت و هنگام عملیات رزمندگان در تیر مستقیم دشمن قرار می گرفتند لذا تصمیم گرفتیم رزمندگان از این موضوع باخبر نشده و خودمان این کار را انجام دهیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان عنوان کرد: یکی از رزمندگان همراه ما که به لحاظ جثه و توان بدنی از همه ما ضعیف تر بود اما بیش از همه کار کرده و هر زمان که فرصتی ایجاد می شد شروع به حفر کانال می کرد، هنگامی که از ایشان خواستیم کمی استراحت کند در پاسخ به اصرار ما گفت هر قدر که ما در کندن این کانال تلاش بیشتری کرده و عرق بریزیم در شب عملیات خون کمتری ریخته خواهد شد، وی با این کار به ما فهماند که تلاش و عرق ریختن ارزش خون فرزندان این سرزمین را دارد و باعث حفظ جان آن ها می شود.

دکترقالیباف تصریح کرد: ارزش تلاش شما در ساخت چنین تجهیزاتی که برای دفاع از سرزمین و عزت امت اسلامی، احیای اسلام، دفاع از مظلوم و بازدارندگی در برابر دشمن انجام می شود موجب آرامش خواهد شد و اگر روزی دشمن چشم طمع به این سرزمین داشت با این امکانات بهترین دفاع را انجام خواهیم داد و یقینا تلاش های شما یک مجاهدت است هرچند تمامی کارهای صنعتی و علمی مهم و قابل افتخار است اما مهم ترین افتخار در این عرصه مجاهدت خاموشی است که شما انجام می دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پایه و اساس موفقیت در همه عرصه های کشور اعم از دفاعی، کشاورزی و مدیریت، توجه به دو موضوع مهم است، افزود: ابتدا باید معتقد به سنت های الهی باشیم و بدانیم که نظام و سنت الهی نه تغییر کرده و نه تبصره ای به آن اضافه می شود.

وی اظهار کرد: در اواسط جنگ و حتی در برخی حوزه ها تا پایان جنگ در حسرت ابتدایی ترین تجهیزات نظامی بودیم. هنگامی که در جبهه های جنوب 50 قبضه اسلحه کلاشینکف پیدا می کردیم گویی همه قدرت را در آن محل ذخیره می کردیم. رزمندگان با اسلحه M1 مبارزه کرده و سلاح ژ 3   دست هر فردی نبود، در عملیات آزادسازی خرمشهر همه ما حسرت داشتن خمپاره های مجهز را داشتیم. از طرفی در شب های عملیاتی توپخانه محدودیت شلیک گلوله داشت اما امروز با مجاهدت شما به چنین امکانات پیشرفته ای دست یافتیم. اگر در مسیر حق با اخلاص حرکت کنیم خداوند پیروزی جبهه حق را ضمانت کرده است.

دکترقالیباف با بیان اینکه حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد، افزود: امیر حاتمی اعلام کردند که این پیشرفت ها با تکیه بر توان جوانان و شرکت های دانش بنیان حاصل شده است. در آن زمان که خمپاره موجود نبود، همین تراشکارانی که سرسیلندر ماشین را میساختند تجهیزات توپ و تفنگ ساختند.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: تحولات عظیم در حوزه هوا فضا، پهپاد و صنایع در نقاطی محقق شد که به جوانان اعتماد کردیم، بهانه جویی نکرده و فرصت را در اختیار آنان قرار دادیم. اساس استحکام نظام اسلامی به صنعت و قدرت موشکی اش نیست بلکه به قلب یکایک مردم است. مردم باید باور داشته باشند که عمق استراتژیک ما قلب آنان است. همین باور است که موجب تحول ما در حوزه های مختلف می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هرجا که به خدا توکل نکردیم و به مردم باور نداشتیم، نتوانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم. اما هر جا که به سنت های الهی و توان مردم ایمان داشتیم، توانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگا ن جبهه مقاومت در غزه بیان کرد: در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی بیشتر از ۵ روز نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. امروز با وحدت مسلمانان در زیر سایه قرآن، علیرغم عادی سازی روابط برخی سران مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی و آدمکش و جنایتکار، غزه توانست ۱۰ روز شجاعانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کند و دشمن را شکست دهد. این سنت الهی است.

دکترقالیباف ادامه داد: باید باور کرد و بدانیم که حوزه اقتصاد و مشاغل اجتماعی نیز همین طور است و همه ما باید دست به دست هم داده و در این مسیر حرکت کنیم. سیاست ما در نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از سرزمین، ایجاد بازدارندگی، صلح پایدار و آرامش است. ما به دنبال ایجاد بهترین روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم. ما خودمان را در خدمت امت اسلامی دانسته و مخالف با هرگونه تنش با کشورهای اسلامی و همسایگان هستیم و این مهم را در طول زمان نشان دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته که در برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم، رژیم صهیونیستی و آمریکا دیدند که اگر کوچک ترین قصدی برای تعرض به ایران داشته باشند پاسخ آن ها را محکم خواهیم داد. این تولید قدرت به برکت فرهنگ اسلامی، تکیه به مردم و مجاهدت همه شما عزیزان پایدار خواهد ماند.