آیت‌الله رئیسی نشان داده توانمندی حل مشکلات را دارد

  سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین ارشاد در گردهمایی مجازی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی که با موضوع « انتخابات ، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح» برگزار شد، گفت: تا انتخابات 28 خرداد فرصتی نمانده و موضوع حضور گسترده در انتخابات برای انتخاب کاندیدای اصلح بسیار اهمیت دارد. قطعا دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع می‌توانند در این راستا نقش آفرینی کنند.

حسینی با بیان اینکه حل مشکلات به همت، تلاش، اعتقاد و باور نیاز دارد، اظهار داشت: سیستم اداری ما ضعف‌هایی دارد اما این که ما کم کاری و تعلل خود را گردن قانون اساسی بیاندازیم، درست نیست. این ضعف و ایراداتی که می بینیم ناشی  از ضعف مدیریتی و عدم پیش بینی و برنامه ریزی درست و همچنین رها کردن امور توسط دولت است.

وی افزود:  اگر یک فرد انقلابی و جهادی در راس کار قرار گیرد مشکلات هم کم خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی تلاش ها برای تحریم انتخابات یادآور شد: باید سوالات و ابهاماتی که در این باره وجود دارد را پاسخ داد. باید گفته شود که اگر مشکلاتی هم وجود دارد بخش عمده آن  بر می گردد به عملکرد کارگزاران و مسئولان که اگر اراده در میان مسئولان وجود داشته باشد کارهای بزرگی می توان انجام داد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه برخی می‌خواهند در میان مردم ناامیدی ایجاد کنند، گفت: در دولت نهم و دهم جدای از انتقاداتی که امروز به رئیس آن دولت وجود دارد، ولی خدمات بسیار بزرگی هم صورت گرفت و یک مجموعه انقلابی، جهادی، ولایی و نیروهای جبهه و جنگ پای کار بودند و تلاش کردند تا این خدمات انجام شود.

وی یادآور شد: جریانی در کشور وجود دارد که از روز اول می گفت انقلاب تمام شده و چاره ای نداریم که برای اداره کشور به دامان غرب و آمریکا برویم، البته فرصت هم برای آنها فراهم شد، ولی دیدیم نظریه آنها شکست خورد و امروز هم بعد از هشت سال نه تنها مشکلات کمتر نشده بلکه افزایش هم داشته است. امروز هم دارند در مذاکرات با عجله کارهایی را می‌کنند، امروز هم دیدیم تفاهمی که آژانس اتمی داشتند را تا 24 ژوئن (سوم تیرماه) تمدید کردند!

حسینی تاکید کرد: متاسفانه دولت فعلی کارآمد نبود و همه  برنامه‌های خود را معطوف به سیاست خارجه کرد و نتیجه برجامی شد که هیچ عایدی برای ما نداشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به ریخت و پاش هایی که در دولت صورت گرفت، اضافه کرد: اگر جلوی این ریخت و پاش ها گرفته شود و اگر این خصوصی سازی های مسئله دار و حیف و میلی که در بحث ارز 4200 تومانی انجام شد، نبود نفع آن مردم می رسید. اما متاسفانه این مسائل در دولت وجود داشت و اتفاقاتی هم رخ که منجر به دستگیری و زندانی شدن برخی مسئولان و نزدیکان آنها شد.

 وزیر پیشین ارشاد تصریح کرد:  شاید گفته شود این مسائلی که در کشور در بحث اقتصاد ایجاد شده به خاطر روی کار آمدن ترامپ بوده است ولی اگر این ها تحلیل درستی داشتند باید می دانستند که ذات استکبار چیز جز این نیست البته همواره هشدارهایی هم داده شد اما توجهی نکردند.

وی افزود: مردم دیگر نباید به این جریانی که روی کار بوده و به وعده‌هایش عمل نکرده و کشور را درگیر مشکلات اقتصادی کرده، اعتماد کنند. اگر دقت نشود این وضعیتی که امروز می بینیم ادامه پیدا خواهد کرد و چه بسا بدتر از این هم خواهد شد.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح بیان کرد: ما فکر می‌کنیم باید از کسی که هم در بین خاص و هم در بین توده های مردم  جامعیت و محبوبیت داشته باشد و حضورش باعث مشارکت بیشتر شود حمایت کنیم. ممکن است برخی از کاندیداها در یک حوزه خاص بسیار توانمند باشند و دستاوردی خوبی هم در آن حوزه داشته باشند اما رئیس‌جمهور دومین مقام عالی کشور است و باید در مسائل مختلف توانمند باشد و باید از یک تجربه، تخصص ، پختگی و شایستگی برخوردار باشد.

وی در خاتمه گفت: امروز آیت الله رئیسی در میان کاندیداهای ریاست جمهوری تنها فردی است که مورد اقبال مردم است و با عملکردش نشان داده توانمندی اداره دولت و حل مشکلات را دارد. به اعتقاد ما ایشان می تواند به حضور مردم و شور و نشاط انتخابات بیفزاید و بعد از انتخابات هم می ‌تواند بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد را با استفاده از نیروهای انقلابی، با تجربه، جوان، متخصص، جهادی و متدین رفع کند.