اردکانیان در مورد علل قطعی برق به مجلس گزارش می دهد

 در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی عباس گودرزی نماینده بروجرد در تذکری با اشاره به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس گفت: تنها راه نجات کشور هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های مولد اقتصادی است.

وی ادامه داد: در هفته جاری باید وزیر نیرو به صحن علنی دعوت می شد و به نمایندگان در خصوص وضعیت قطعی برق پاسخ می داد.

گودرزی تأکید کرد: قطع برق تولیدکنندگان و مردم را دچار مشکلات اساسی کرده است.

در ادامه، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: هفته آینده وزیر نیرو در مجلس حضور خواهد یافت.

وزیر نیرو به جای افتتاح هفتگی پروژه ها، فکری برای قطع برق کند

در ادامه، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام با اشاره به اینکه قطعی مکرر برق و نبود آب در استان های مرزی، محروم و گرمسیری از مردم سلب آسایش کرده، وزیر نیرو ضمن عذرخواهی از مردم به فوریت در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کند، ادامه داد: افزایش میزان آلاینده های زیست محیطی در ازای اجرای پروژه های بزرگ نفتی و گازی دراستان های نفت خیز باعث شده که مردم با مشکلات عدیده ای مواجه شوند. از مسئولان نفت و محیط زیست درخواست داریم به فوریت به این مسئله توجه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مشکل بیکاری جوانان در مناطق مرزی ، محروم و نفت خیز به چالش جدی تبدیل شده است. وزیر نفت و شرکت های بزرگ مادر تخصصی می باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: عدم آنتن دهی مناسب در مناطق مرزی، یکی از چالش های جدی است که وزیر ارتباطات باید به آن توجه کند. مردم مرزدار و غیور شایسته چنین بی توجهی نیستند.

در ادامه علی نیکزاد  نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: افتتاح پروژه های جدید شایسته تقدیر است، اما اینکه نتوانیم مشکل قطعی برق را برطرف کنیم جای تاسف دارد. وزیر نیرو به جای افتتاح هفتگی پروژه ها، فکری برای قطع برق نیز که خسارت های سنگینی به همراه دارد، داشته باشد.