کمال حسین پور ، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در تشریح آرایش اصلاح ‌طلبان برای‌ حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تصمیم شورای نگهبان در احراز هویت کاندیداها در گفت‌وگو با «افکار نیوز» اظهار داشت: پیش از اعلام کاندیداهای تعیین صلاحیت شده، شاخص‌ترین افراد از جبهه اصلاح‌طلبان، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان بودند. این آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان، در حالی رخ داد که می‌دانستند جهانگیری به دلیل فعالیت ۸ ساله در دولت دوازدهم شناخته‌شده و برنامه‌های او نیز مبرهن است و به همین خاطر ممکن است با عدم جلب توجه عموم مردم آراء چشم‌گیری کسب نکند.

وی افزود: نبود آراء احتمالی نسبت به کاندیدا شدن اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ موجب شد تا اصلاح طلبان در آرایشی پوششی درصدد حمایت از علی لاریجانی برآیند.

حسین پور تصریح کرد: اکنون اصلاح‌طلبان با تصمیم شورای نگهبان مبنی بر بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مهرعلیزاده از دولت اصلاحات و همتی از جبهه سازندگی را دارند.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس خاطرنشان کرد: بی‌شک مهم‌ترین مؤلفه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، انقلابی بودن و ادای دین به انقلاب اسلامی و مردم بر مبنای قانون اساسی و تصمیمات شورای نگهبان است.

*مردم بار دیگر با مشارکت حداکثری به جمهوری اسلامی لبیک می‌گویند

او افزود: متأسفانه در جریان ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها گاه اظهارنظرهایی دیده و شنیده شد که به‌هیچ‌عنوان برازنده یک چهره سیاسی که درصدد نامزدی برای ریاست جمهوری‌ست، نبود. به‌طور حتم نمی‌توان خواهان ریاست جمهوری بود اما مبنای قانون اساسی و تصمیمات شورای نگهبان را قبول نداشت.

حسین پور در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: مهم‌ترین اصل در هر جبهه‌ سیاسی همواره ایستادگی و اجرای آرمان‌های نظام است‌. باید ایستاد و به جریان استکبار اثبات کرد که مردم ایران، باری دیگر با مشارکت حداکثری خود به انتخابات جمهوری اسلامی لبیک می‌گویند.