عقب‌نشینی دشمنان از توطئه‌ها با مشارکت حداکثری مردم /پرهیز کاندیدها از زدن تهمت و افترا به یکدیگر

حسین‌علی شهریاری در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: همیشه و در دوره‌های دشمنان پیش از برگزاری انتخابات سعی می کنند فضا را ناممطمئن جلوه دهند و به دنبال ناامیدی برای مردم هستند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: معمولا دشمنان در این ایام به گونه‌ای برنامه‌ریزی و صحنه‌سازی می کنند تا نشان دهنده وضعیت مردم کشور خوب نیست و به همین دلیل در انتخابات شرکت نخواهند کرد. 

خنثی کردن توطئه دشمنان با مشارکت حداکثری در انتخابات 

وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال رواج دادن فضاسازی منفی در جامعه هستند به همین دلیل هوشیاری مردم در دوره‌های مختلف و مشارکت آنها در انتخابات ، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است. 

وی تصریح کرد: انشاالله در انتخابات آتی نیز همین اتفاق خواهد افتاد و علیرغم تمام مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی در این دوره نیز شاهد حضور پرشور آنها در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود. 

شهریاری بیان کرد: مطمئنم مردم با وجود تمام مشکلات و کاستی نظام و انقلاب را در مقاطع حساس به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری تنها نخواهند گذاشت و حتما در این انتخابات آتی حضور حداکثری خواهند داشت. 

وی افزود: با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی ، دشمنان از اهداف خود عقب نشینی خواهند کرد و توطئه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران کم خواهد شد. 

وی توضیح داد: هر زمان که دشمنان احساس کنند مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی و به ویژه انتخابات کم است به همان میزان توطئه‌های خود را افزایش می دهند به همین دلیل لازم است در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه همانند دوره‌های قبل شاهد حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در پای صندوقهای رأی باشیم. 

تاثیر مشارکت بالای مردم در افزایش قدرت رییس جمهور 

شهریاری خاطرنشان کرد: هنگامی که رییس جمهوری با رأی بالای مردم انتخاب می شود، قدرت چانه‌زنی بیشتری به ویژه در عرصه سیاست خارجی پیدا می کند و در رسیدن به اهداف کشور در سطح بین‌المللی بسیار تاثیرگذار است. 

کاندیدها به یکدیگر تهمت و افترا نزنند

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد: نامزدهای انتخابات در درجه نخست به یکدیگر تهمت و افترا نزنند و از توانمندی‌ها و برنامه‌های خود برای مردم سخن بگویند. نامزدهای انتخابات باید برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای حل مشکل اشتغال، ازدواج جوانان ، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تشریح کنند. همچنین این عزیزان باید برنامه‌های خود را در زمینه سیاست خارجی بیان کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه‌ها و طرح‌های نامزدهای انتخاباتی در دو بخش داخلی و خارجی برای مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است . همچنین این عزیزان باید درباره کسانی که قرار است در دولت‌ آنها به عنوان وزیر و ... خدمات‌رسانی کند را از نظر تفکرات، دیدگاه‌ها و سیاست‌ها و ... نیز معرفی کنند. 

وی توضیح داد: این افراد باید مشخص کنند تا در آینده چه میزان به رفع مشکلات محرومان و مظلومان جامعه پایبند بوده و در این راه حرکت می کنند. 

لزوم نظارت بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی تا روز آخر 

وی خاطرنشان کرد: از شورای نگهبان درخواست می کنم نظارت جدی بر روند تبلیغات نامزدهای انتخابات داشته باشد و اگر کاندیدها سخنان ناصواب مطرح کرده و به یکدیگر تهمت و افترا می زنند باید با آنها برخورد شود زیرا طرح این‌گونه موارد برخلاف اخلاق اسلامی ، انسانی و قوانین است بنابراین اگر چنین مواردی مشاهده شد شورای نگهبان نسبت به بررسی مجدد صلاحیت چنین نامزدهایی اقدامات لازم را انجام داده و اجازه ندهند کسی که در تبلیغات خود به مردم دروغ می گوید مسیر را ادامه دهد زیرا این شخص نمی تواند رییس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی باشد و بتواند به این مملکت کار کند. 

اشتغال و معیشت؛ مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم 

شهریاری درباره مهمترین اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های زمامداری امور گفت: مشکل اصلی که مردم با آن مواجه هستند شامل مشکلات معیشتی و اشتغال است و این دو موضوع مهم باید در اولویت کاری دولت آینده قرار گیرد و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود. اگر مساله اشتغال جوانان حل شود و در کنار آن مشکل مسکن رفع شود، آمار ازدواج نیز افزایش می یابد و جوانی جمعیت که سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید و تذکر داده شده و اکنون توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است، محقق می شود .