عملکرد غیرقابل قبول دولت دوازدهم/ نمره قبولی به دولت آقای روحانی نمی دهم

  حسن همتی در گفت‌و گو با افکارنیوز اظهار کرد: انتخابات با حضور گسترده و پرشور مردم برای تعیین سرنوشت و انتخاب مسئولان اجرایی و پارلمانی کشور معنا می یابد. 

وی افزود: مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد و وضعیت معیشت مردم مناسب نیست زیرا دولتمردان نتوانسته اند به قول‌ها و وعده‌هایی که داده‌اند، عمل کنند با این وجود انتظار داریم شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم. 

بازگشت کشور به مسیر توسعه با مشارکت در انتخابات 

وی تاکید کرد: با برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری ، مردم بتوانند مسئولان درستکار و انقلابی را که به قول‌ها و وعده‌های خود عمل می کنند، انتخاب کنند. 

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس یازدهم بیان کرد: انتخاب درست مردم می توان سبب شود تا کشور به سمت آبادانی، عمران، توسعه و رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم بازگردد. 

وی درباره راه‌رسیدن به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: مسئولان باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند و مردم هم باید بدانند انتخابات یعنی تعیین سرنوشت یک کشور و هرکس که در این امر مشارکت داشته باشد در حقیقت در تعیین سرنوشت خود سهیم شده است و اگر در این مهم شرکت نکند در اصل به طرف مقابل اجازه داده تا به جای وی تصمیم‌گیری کند.

همتی خاطرنشان کرد: هرکس باید طبق وظیفه در انتخابات شرکت کند و در تعیین سرنوشت خویش و کشور سهیم باشد. 

نامزدها، قول‌های دهند که بتوانند عملی کنند  

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد: نامزدهای انتخابات باید توجه داشته باشند اقتصاد و معیشت مردم در اولویت است و رسیدگی به مشکلات جوانان به ویژه معضل بیکاری و اشتغال آنها و سپس تسهیل در ازدواج را در برنامه‌های خود قرار دهند. همچنین بخش‌های عمران، ‌کشاورزی و سایر بخش‌های کشور نیازمند توسعه است بنابراین انتظار داریم نامزدهای انتخاباتی برنامه‌هایی برای ساماندهی بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و ... داشته باشند. 

همتی تاکید کرد:‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید قول‌هایی به مردم بدهند که توانایی عملی کردن آنها را داشته باشند زیرا اگر نتوانند به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کنند، موجب ناامیدی مردم می شود. 

مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم 

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اولویت دولت سیزدهم که در نخستین ماه‌های آغاز به کار خود باید به آنها توجه کند، اظهار کرد: سامان دادن به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که گاهی اوقات موجب رانت و فساد می شود ، سپس به کارگیری جوانان انقلابی و درستکار در امور مختلف و از همه مهم‌تر باید به از بین بردن زمینه‌های فساد توجه کند زیرا در سال‌های اخیر فسادهای مالی و اقتصادی، رانت و اختلاس  بسیاری از مردم را ناراحت کرده باید در اولویت‌ کاری دولت سیزدهم قرار گیرد. 

وی گفت: دولت آینده باید با انتخاب مدیران انقلابی و جوانان درستکار و متخصص، امور را ساماندهی کند.  

سهم 70درصدی تدبیر نامناسب مسئولان در مشکلات کشور 

وی درباره سهم تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در دولت دوازدهم بیان کرد: اینکه گفته شود تحریم‌ها در بروز مشکلات نقشی نداشته اصلا منطقی نیست زیرا تحریم‌ها موثر بوده اما اینکه گفته شود نقش تحریم‌های به اندازه زیادی که مسئولان مطرح می کنند بوده نیز درست نیست. به حتم نقش و سهم تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور حداکثر 30 درصد بوده و بقیه موارد به تدبیر نامناسب مسئولان در سال‌های اخیر مربوط است. 

عملکرد غیرقابل قبول دولت دوازدهم 

همتی درباره وضعیت عملکرد دولت دوازدهم افزود: عملکرد دولت دوازدهم قابل قبول نیست و بنده نمره قبولی به دولت آقای روحانی نمی دهم. 

وی تصریح کرد: دولت دوازدهم در بسیاری از زمینه ها خوب عمل نکرده که می توان به عدم استفاده از پتانسیل‌های جوان کشور، گره زدن تمام مشکلات را تحریم و مذاکره و ... ، عمل نکردن به قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم دادند در حالی که می توانستند به راحتی مانع بروز برخی فسادها شوند. 

فرسایشی شدن روند برگزاری مذاکرات وین 

وی درباره روند برگزاری مذاکرات برجام، موسوم به نشست‌های وین و تاکید رهبر معظم انقلاب درباره ممانعت از فرسایشی شدن این روند، عنوان کرد: به نظر بنده روند برگزاری این مذاکرات فرسایشی شده زیرا مقام معظم رهبری دو شرط برای انجام مذاکرات تعیین کردند و مجلس نیز در این زمینه قانون مصوب کرده و نسبت به اجرای این قانون نیز مصّر است و شرایط مورد نظر باید اجرایی شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای انجام این مذاکرات تاکید شده که تمام تحریم‌ها لغو شود و سپس راستی‌آزمایی شود در حالی که در ماه‌های گذشته تقریبا هیچ گام اساسی در این زمینه برداشته نشده و به نظر بنده مذاکرات فرسایشی شده و این شرایط غیرقابل قبول است. 

وی تاکید کرد: آنچه موجب عزت، سربلندی، پیشرفت کشور و همچنین حفظ حقوق مردم شود در مجلس مورد موافقت قرار می گیرد نه هرآنچه که در این مذاکرات نوشته شود. اگر نتیجه توافقات و مذاکرات با شرایط مد نظر رهبر معظم انقلاب و همچنین مجلس شورای اسلامی مطابقت داشته باشد به حتم نمایندگان در این راه کمک می کنند اما اگر این شرایط را نداشته باشد در مجلس شاهد همراهی نخواهیم بود. 

ادعاهای نادرست دولتمردان در آستانه انتخابات 

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس درباره پیگیری اظهارات دولتمردان مبنی ممانعت از بروز قحطی و ونزوئلایی شده ایران از سوی نمایندگان خانه ملت بیان کرد: این موارد ادعاهای درستی نبوده و در اصل سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها موجود است، دولت دوازدهم در سال آخر خود قرار دارد و طبیعتا برای تاثیرگذاری در انتخابات از شیوه‌های مختلفی کمک می گیرند که طرح چنین مواردی جزو این شیوه‌ها محسوب می شود و باید گفت نمایندگان مجلس تمام گفته‌ها و عملکرد مسئولان اجرایی را به دقت پیگیری و بررسی می کند و مواردی هم بوده که به قوه قضاییه ارجاع شده تا از طریق قانون نیز این موارد پیگیری شود و در آینده نیز این مسیر ادامه می یابد.