رحیم زارع: تولید رمزارزها و ماینرها باعث افزایش مصرف برق است

 رحیم زارع در جریان ارائه گزارش علت قطعی برق در هفته‌های اخیر از سوی وزیر نیرو با اشاره به میزان بودجه این وزارتخانه ضمن تشکر از نمایندگان که نهایت تلاش خود را برای تأمین بودجه این وزارتخانه کرده‌اند، گفت: تنها 17 درصد اعتبارات این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس در ادامه با اشاره به بدهی‌های وزارت نیرو به بخش‌های مختلف عنوان کرد: وزارت نیرو 23 هزار و 400 میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 20هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی، 3 هزار و 800 میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات بدهکار بوده و 4 هزار و 400 میلیارد تومان نیز سایر بدهی‌های این دستگاه است که روی هم رفته 51 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور بیان کرد:در این قانون 25 هزار مگاوات تولید برق پیش‌بینی شده بود که تاکنون عملکرد وزارت نیرو بیش از 50 درصد بوده و توان تولید نیروگاه‌هایی که تا پایان سال 99 احداث شد 11 هزار مگاوات است.

زارع در ادامه با اشاره به رشد ماینرها عنوان کرد: این اقدام در صنایعی که تعطیل شده صورت گرفته و وظیفه ما نظام‌مند کردن آن است که استفاده دو هزار مگاواتی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به کمبود آب در سال جاری تأکید کرد: قطعاً در فصل زمستان نیز با قطعی برق مواجه خواهیم بود که مقصر اصلی آن دولت است که تنها 17 درصد اعتبارات صنعت برق را تخصیص داده و رشد ماینرها به صورت قاچاقی نیز به آن اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید متناسب با شرح وظایف صنعت برق به آن اعتبار داده شود، اظهار کرد: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها باید از سوی مجلس صورت گیرد و اگر قانون لازم است باید تدوین شود چرا که این اقتصاد در دنیا موجب هم‌افزایی شده و نمی‌گوییم تعطیل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 57 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: قطعی برق مناطق سردسیر 4 تا 6 ساعت در روز است که در زمستان نیز ادامه خواهد داشت و باعث بروز مشکلات خواهد شد.