34 سال از 42 سال انقلاب، اصلاح طلبان در قوه مجریه بوده اند

 حجت الاسلام جواد نیک بین ، عضو فراکسیون روحانیت و نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ضمن تحلیل انتخابات ریاست جمهوری 1400 به حضور 34 ساله جریان اصلاح طلب در قوه مجریه کشور اشاره کرد و به «افکارنیوز» گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون که 42 سال می گذرد، و 34 سال آن دست اصلاح طلبان و طیف فکری این جریان سیاسی بوده است و تنها 8 سال از این 42 سال دست طیف انقلابی یا تفکر راستگرا بوده است.

او ادامه داد که شورای نگهبان درطول این 34 سالی که اصلاح طلبان بر اریکه قدرت اجرایی کشور بودند یعنی همواره از سال 72، 76، 80، 92، 96 شورای نگهبان با سنجیدن تمام جوانب اصلاح طلبان را تایید صلاحیت می کرد غیر از سال 1400. شورای نگهبان در این دوره مر قانون را عملیاتی کرده است.

نیک بین با بیان اینکه رهبرانقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، بیان کرد با این وجود و نتیجه احراز صلاحیت ها ممکن است در اذهان عمومی البته بین خواص مردم جا افتاده باشد که اصلاح طلبان گزینه ای ندارند.

*عموم مردم به خطوط سیاسی کاری ندارند و به دنبال دست پاکی و کارآمدی هستند

عضو فراکسیون روحانیت مجلس تاکید می کند: عموم و غاطبه مردم خیلی به خطوط سیاسی کاری ندارند. یعنی اگر بخواهیم جمعیت 80 میلیونی کشورمان را بررسی کنیم، 8 میلیون نفر اصلاح طلبانی هستند که جریانی کار می کنند و رای می دهند و 8 میلیون دیگر نیز اصولگرایانی هستند که طبق خط و خطوط سیاسی عمل می کنند.

وی افزود که اما دراین میان حدود 65 میلیون مردم نگاهی به جریانات سیاسی ندارند و نگاه آن ها به کارایی، کارآمدی و پاک دست بودن و عملکرد افراد است.

نیک بین متذکر می شود: درست است که سال های متمادی که اصلاح طلبان سرکار بودند، تبلیغات این جریان سیاسی باعث شده است که قشر خاکستری یا بهتر بگویم، عموم مردم به سمت آن تبلیغات گرایش پیدا کنند اما دراین دوره مردم قراراست کارآمدی و پاک دستی افراد را نگاه کنند.

این نماینده مجلس گفت: معتقد هستم علیرغم تبلیغات بسیار زیاد برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات، مشارکت مردم بالای 55 درصد خواهد بود و نوع انتخاب مردم نیز خاص است. بنابراین فصل جدیدی در چله دوم انقلاب اغاز می شود و یک دولت انقلابی و مجلس انقلابی جوان سکان امور را دست می گیرد.

او عنوان کرد: آینده روشنی برای ملت ایران به جهت کارآمدی نظام حاکمیت پیش بینی می شود و نوید این کارآمدی نیز اقدامات مثبتی است که مجلس شورای اسلامی در یک سال گذشته انجام داده و مقدمه سازی برای ایجاد یک دولت مردمی و انقلابی را ترتیب داده است. نه راست گرا یا چپ گرا. دولت انقلابی که نگاهش به کف میدان و پیشبرد امور اجرایی باشد. 

نیک بین درانتها تصریح کرد: دولت آینده دولتی خواهد بود که به کلیه افراد جامعه می نگرد و توجه دارد. به ظرفیت های داخلی اهمیت می دهد و تخصص و تعهد انسان ها به دور از گرایشات سیاسی آن ها به کارگیری خواهد شد. درادامه نیز با کارآمد بودن دولت جدید، مشارکت مردم درانتخابات بعدی بسیار افزایش خواهد داشت.