بیوگرافی کامل محسن رضایی میرقائد+ تصاویر

​محسن سبزوار رضایی  میرقائد، مشهور به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است، او استاد دانشگاه امام حسین (ع) است و سابقه ۴ دوره حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.

فرماندهی محسن رضایی در سپاه

در سن ۲۷ سالگی و در اولین ماه‌های جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۰، به فرمان امام خمینی (ره) به فرماندهی سپاه پاسداران ایران منصوب شد. امام حکم فرماندهی وی را با نام محسن رضایی صادر کردند و بعد از آن زمان بود که رضایی نامش را رسماً به محسن رضایی میرقائد تغییر داد، شناسنامه المثنی گرفت. وی در دوران جنگ به عنوان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شد و این سمت را در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق برعهده داشت.

sb9oEvYkz9uc

کناره‌گیری محسن رضایی از فعالیت‌های نظامی و شروع فعالیت‌های سیاسی

محسن رضایی بعد از کناره‌گیری از فرماندهی سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶ از حضور در همه نیروهای نظامی کناره‌گیری کرد و وارد دنیای سیاست شد. در سال ۱۳۷۶ با حکم رهبر معظم انقلاب، به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و به ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت برگزیده شد و در این سال‌ها فعالیتش را در مجمع تشخیص مصلحت نظام متمرکز کرده است. از کارهای او در این شورا می‌توان به نقش او در تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله ایران و نیز اصلاح قانون سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد.

ثبت نام محسن رضایی در نهمین انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی در سال ۱۳۷۸ خود را کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تهران کرد و در فهرست «ائتلاف خط امام و رهبری» (معروف به جناح راست) قرار داشت اما موفق به کسب آرای لازم نشد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ با شعار انتخاباتی «دولت عشق» حضور یافت، اما دو روز پیش از برگزاری آن کناره‌گیری خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که منتشر کرد، دلیل کناره‌گیری خود را «جلوگیری از پراکندگی آرای مردم» در اثر کثرت نامزدها عنوان کرد.

2NrtRMMeAMdg

ثبت نام محسن رضایی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری

رضایی یکی از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری ایران نیز بود و در بین نامزدهای رسمی انتخابات، آخرین فردی بود که با ایده «دولت ائتلافی» و به صورت مستقل به صحنه وارد شد. وی نفر سوم از بین کاندیداهای چهارگانه شد.

محسن رضایی پس از انتخابات به نتایج اعلام شده اعتراض کرد و آن را تأیید نکرد اما بعد، از اعتراض خود منصرف شد.

ثبت نام محسن رضایی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۱ در جمع مردم شهر دیواندره استان کردستان، به طور رسمی کاندیداتوری خود برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و اظهار کرد: پیشنهاد شده بود در تهران کاندیداتوری خود را اعلام کنم تا از امکانات وسیع رسانه‌ای استفاده کنم اما با اعلام کاندیداتوری در این شهر، بر رویکردم نسبت به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور و حل مشکلات مردم تاکید می‌کنم همچنین ابوالقاسم رئوفیان، مسئول ستاد انتخاباتی "جبهه ایستادگی"، پس از معرفی محسن رضایی به عنوان کاندیدای جبهه ایستادگی، شعار انتخاباتی محسن رضایی را "دولت فراگیر و جامعه امید" اعلام کرد. وی جز ۸ فردی است که صلاحیت آنها برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأیید شد.

D8QhFTvIrdqu

حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

محسن رضایی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد.