بیوگرافی کامل سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی + تصاویر

​سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، سیاستمدار اصولگرا و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه همراه دخترش با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

بیوگرافی امیرحسین قاضی زاده

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محل تولد فریمان و یک پزشک، سیاستمدار اصولگرا، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد که در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی این جریان سیاسی بود.

سوابق امیرحسین قاضی زاده هاشمی

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بر عهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود. او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است. برادر کوچک‌تر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره دهم نیز نماینده همین حوزه بود.

سابقه جبهه امیر حسین قاضی زاده هاشمی

امیرحسین قاضی زاده در سال 1365 در سن 15 سالگی به جبهه رفت ، در عملیات کربلای 1 شرکت کرد و دور مانده به کربلای 8 و در تاریخ 16 فروردین ماه سال 66 مجروح شد ، عصب پای چپ او قطع شد و جانباز 25 درصد شد .

پس از بازگشت از جنگ به دانشگاه رفت و در سن 18 سالگی در رشته پزشکی در دانشگاه مشهد به تحصیل پرداخت.

امیرحسین قاضی زاده در سال 81 معاون درمان بنیاد جانبازان خراسان شد و بعد از آن به عضویت هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی مشهد درآمد.

همسر امیرحسین قاضی زاده هاشمی

امیرحسین قاضی زاده در سن 26 سالگی ازدواج کرده همسرش دو سال از او کوچکتر است و اکنون دو فرزند دختر و پسر متولد 81 و 85 دارند .

ماجرای آشنایی آنها به دوره دانشجویی برمیگردد . زندگی آنها دانشجویی و با حمایت مادر امیرحسین قاضی زاده شکل گرفت .

زندگینامه کامل امیر حسین قاضی زاده هاشمی از زبان خودش

در کافه گپ این هفته سراغ «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رفتیم و صحبت از ریزه‌کاری‌های زندگی عضو هیئت‌رئیسه و نماینده 3 دوره مجلس شورای اسلامی، گپ‌وگفتی خواندنی را رقم زد.

* شما چند خواهر و برادر دارید و در چه خانواده‌ای بزرگ شده‌اید؟

من در یک خانواده انقلابی و کاملاً مذهبی بزرگ شدم. پدربزرگ من از مخالفین سرسخت حادثة کشف حجاب بود. ما 6 نفریم 4 خواهر و 2 برادر. با وجود 6 فرزند در آن ایام ما جزو پر جمعیت‌ها حساب نمی‌شدیم. اما باز برای پدر و مادرم بسیار خوب است در حال حاضر که من و برادرم نمایندة مجلس هستیم، خواهرانم هستند و به پدر و مادرم رسیدگی می‌کنند. ما فامیل در تهران و مشهد زیاد داریم و این موضوع روحیه دهنده و کمک کننده است.

زندگینامه قاضی زاده هاشمی

*در دوران کودکی‌تان بیشتر چه تفریح و سرگرمی داشتید؟

خانه ما تا 12 سالی در شهرستان فریمان حیاطی بزرگ داشت که در آن گوسفند و مرغ داشت. با حیوانات گاهاً سرگرم می‌شدیم یا با بچه‌ها فوتبال بازی می‌کردیم. تفریحات ما همه در محیط باز و آزاد بود و مانند بچه‌های امروز در آپارتمان بزرگ نشده‌ایم.

*چطور با همسرتان آشنا شدید و به چه وسیله‌ای ازدواجتان صورت گرفت؟

در دوره دانشجویی همسر یکی از هم دانشکده‌ای‌هایم کارمند اداره بهداشت بودند و با مادر خانم بنده آشنا بودند و با واسطه ایشان ما به خواستگاری رفتیم.

*مراسم عروسی‌تان به چه شکل برگزار شد؟

سال 76 مراسم ما در تالار برگزار شد و خانواده دو طرف دعوت شدند و شام دادیم.

*در آن زمان شما چند سال داشتید و همسرتان چند ساله بودند؟

من 26 و همسرم 24 سال داشتند.

*مهریه همسرتان چقدر بود؟

14 سکه بهار آزادی

*اوایل ازدواج و زندگی مشترک وضع زندگی‌تان به چه شکل بود؟

آن زمان دانشجوی دوره تخصصی پزشکی بودم. یکی از دلایلی که دیر ازدواج کردم همین موضوع بود چرا که رشته پزشکی طولانی است و شرایط ازدواج نداشتم وگرنه زمان مناسب برای ازدواج پسرها 23 و خانم‌ها هم 19 سالگی است. زندگی کاملاً دانشجویی داشتیم و پدر و مادرهایمان کمک می‌کردند تا زندگی‌مان اداره می‌شد. برای مثال پدر و مادرم موقت طبقه بالای خانه خودشان را در اختیار ما گذاشتند و بعد از آنکه درسم تمام شد و سر کار رفتم، خانه‌مان را جدا کردیم.

*شما چند فرزند دارید؟ به چه کاری مشغول هستند؟

من یک دختر 14 ساله و پسر 10ساله دارم که هر دو دانش آموز هستند.

*عموماً اوقات فراغت با فرزندان‌تان را چگونه سپری می‌کنید؟

با بچه‌ها، سینما و پارک می‌رویم.

* اگر مشکلی برای فرزندان‌تان به وجود بیاید فکر می‌کنید اولین نفر به شما بگویند؟

نه اولین نفر به مادرشان می‌گویند. شاید دومین نفر من باشم(خنده)

*چقدر اهل خرید هدیه برای همسرتان هستید و فکر می‌کنید چه هدیه‌ای ایشان را خیلی خوشحال می‌کند؟

اگر مناسبتی مانند سالگرد ازدواج، تولد، روز زن و ... باشد هدیه می‌خرم. الحمدالله موقعیت‌هایی که بخواهم هدیه بخرم زیاد است(خنده)

*با توجه به مشغله‌هایی که دارید، در کارهای منزل به همسرتان کمک می‌کنید؟

خیلی کم

*آشپزی‌تان هم خوب است. چه غذایی خیلی خوب درست می‌کنید؟

اصلاً. در حد تخم مرغ بلد هستم.

*اهل ورزش کردن هم هستید؟

قبلاً بسیار اهل ورزش کردن بودم اما بعد که در جنگ مجروح شدم و به دلیل اینکه یکی از عصب‌های پایم قطع است، توان تحرک زیاد ندارم، بیشتر شنا می‌کنم. آن هم گاهی به دلیل سفرهای حوزه انتخابیه فاصله می‌افتد.

*اگر وقت خالی داشته باشید، عموماً به چه کاری مشغول می‌شوید؟

از آن دست سؤال‌هایی است که نمی‌توانم جواب بدهم چرا که در زندگی‌ام وقت خالی را تجربه نکرده‌ام. وقت خالی‌ام را خانواده سریع پر می‌کنند.

*در خانه چقدر اهل عصبانیت هستید و اگر عصبانی شوید، برای آرام کردن خودتان چه می‌کنید؟

گاهی عصبانی می‌شوم این گونه نیست که اصلاً خشمگین نشوم سعی می‌کنم زیاد نباشد اما بیشتر با بچه‌ها است.

*آخرین کتابی که خواندید چه بوده است؟

به دلیل رشته‌ام باید دائماً مطالعات پزشکی داشته باشم اما آخرین کتاب غیرمرتبط به رشته‌ام خداشناسی فلسفی از آقای مجتبی مصباح است.

*همسرتان هیچ وقت از اینکه شما زیاد کار می‌کنید و ممکن است به خانواده کمتر برسید، گله‌ای نکرده‌اند؟

اوایل گله‌مند بودند ولی فکر می‌کنم یا عادت کردند یا درک کردند. خوشبختانه همسر بنده بسیار همراه و مشوق من است. گاهی ممکن است دیر می‌رسم بگویند چرا دیر آمدی اما هیچ وقت نسبت به کارم گله‌ای نکردند.

*هر دو نفر در اوج تفاهم هم که باشند، در زندگی مشترکشان اختلاف‌نظر و دعوا پیش می‌آید. شما عموماً چگونه این اختلافات را چگونه حل می‌کنید؟

اول مدتی سکوت می‌کنیم و در موردش حرف نمی‌زنیم(خنده) بعد که فکرمان آرام شد در موردش صحبت می‌کنیم. البته همیشه حق با خانمم است دیگر! من هم می‌گویم چشم حق با شماست(خنده)

* عموماً افطار و سحر برنامه ماه رمضانتان به چه شکل است؟

خیلی علاقه‌مند هستم که افطار و سحر در کنار خانواده باشم چرا که واقعاً رژیم غذایی‌ام وقتی دیگران دعوت می‌کنند به هم می‌ریزد. ما عادت به خوردن شام در افطار نداریم. عموماً افطار نان، پنیر، چایی و سوپ یا آش می‌خوریم. به همین دلیل عموماً دعوت که می‌کنند، نمی‌روم مگر مهمانی‌های خانوادگی باشد یا خدمت مقام معظم رهبری برسیم.

*روابط فامیلی و خانوادگی شما در ایام ماه مبارک رمضان چگونه است؟

متأسفانه چون ما تهران هستیم از جمع فامیل دور افتاده‌ایم. در تهران گاهاً با پسر عموها و پسرخاله‌ام افطار دور هم جمع می‌شویم. در این ماه خانواده همسرم، دوستانم و فامیل خودم را هر یک جدا دعوت کردم و تا الان سه بار افطاری داده‌ام.