بیوگرافی کامل عبدالناصر همتی +تصاویر

عبدالناصر همتی متولد ۱۳۳۶ در شهر کبودرآهنگ، استان همدان است. وی مشهور به پدر بیمه خصوصی ایران و مدیر ارشد اقتصادی و سیاسی ایرانی است. او دکترای اقتصاد دارد و اکنون استاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است.

وی در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به مدت ۵ سال عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود و برای پنج سال پیاپی مدیریت بیمه اتکایی آسیا را بر عهده داشته است. او از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و نیز احمدی نژاد سمت‌های مهم داشته است.

دختر همتی کالیفرنیا

سوابق مدیریتی عبدالناصر همتی

همتی از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. او پس از ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا، در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی (علی طیب‌نیا) و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد و جایگزین فرشاد حیدری شد.

در دوره مدیریت او بر بیمه، هرج و مرج‌های بیمه‌ای دهه شصت و هفتاد از بین رفت و آرامش بر اوضاع آن حاکم شد. در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ بنا بر پیشنهاد مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، طی حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران منصوب شد.

از جمله مهم‌ترین سوابق اجرایی و مدیریتی او در سال و دهه‌های اخیر می‌توان به سمت‌هایی چون رئیس واحد مرکزی خبر. ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷، مدیر پخش اخبار صدا و سیما. ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما. ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳، رئیس کل بیمه مرکزی ایران (و رئیس شورای عالی بیمه). ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵، رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵ و رئیس کل بانک مرکزی _ از مرداد ۱۳۹۷ تاکنون اشاره کرد.

بیوگرافی عبدالناصر همتی

سوابق اجرایی عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی از سال ۱۳۸۰ تاکنون به مدت شش دوره پیاپی ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکایی آسیایی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد _ اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را بر عهده دارد که با رأی مستقیم رؤسای بیمه ۱۰ کشور مهم آسیایی به این سمت انتخاب شده است. شرکت ای شین ری، با عضویت کشورهای چین، هند، فیلیپین، تایلند، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان، بوتان، کره جنوبی و ایران و با هدف ارتقای همکاری‌های بیمه‌ای اتکایی در آسیا شکل گرفته است، این شرکت از ابتدای تأسیس تا کنون، هر سال سودآوری خود را افزایش داده و بر سرمایه خود افزوده است.

بیمه اتکایی آسیایی در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال ۲۰۰۹ در حق بیمه‌های تولیدی ناخالص ۸٫۶ درصد رشد داشته و سود خالص آن ۱۰۰ درصد بوده است. ارزش دفتری سهام شرکت بیمه اتکایی آسیایی نیز حدود ۳٫۸ درصد رشد داشته است. در برنامه راهبردی شرکت بیمه اتکایی آسیایی علاوه بر موافقت با گسترش سرمایه‌گذاری و عضویت در شرکت، مقرر شده است که عملیات بیمه‌ای این شرکت در سال آینده میلادی به رشد بالای ۱۰ درصد برسد. این شرکت در سال ۱۹۷۹ با ابتکار کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه تأسیس شد و مقر آن در تایلند است.

علت برکناری عبدالناصر همتی از بانک مرکزی

هیئت وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت های خطیر رئیس کل در حوزه های حساس پول و ارز می شود، با خاتمه مسئولیت ایشان در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت.

هیئت وزیران همچنین از خدمات و زحمات همتی در طول دوران تصدی ریاست وی بر بانک مرکزی تقدیر و تشکر کرد.

دختر همتی در کالیفرنیا است؟

عبدالناصر همتی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما در پاسخ به پرسشی درباره محل سکونت فرزندان خود تصریح کرد: فکر می‌کردم دینداری در تبلیغات حاکم است ولی متاسفانه احساس می‌کنم اطلاعات غلطی به مردمی می‌دهند و این عین بی‌دینی است، آمده‌اند عکس دخترخانم محترمی را در کالیفرنیا را گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من دو دختر دارم یکی متخصص کودکان و یکی دانشجوی معماری در داخل کشور است و یک پسر دارم استاد دانشگاه و معمار است؛ بنابراین هر سه نفر در ایران هستند و افتخار می‌کنم در داخل کشور و برای مردم کار می‌کنیم.