بررسی طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (دوشنبه) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: کمیته آموزش و پرورش این کمیسیون گزارشی را درباره این طرح ارائه کرد و خواستار اعلام نیاز واقعی معلم و نیروی انسانی از طرف آموزش و پرورش شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نماینده آموزش و پرورش در این کمیسیون اعلام کرد که در سال آینده 95 هزار معلم بازنشسته خواهند شد که حدود 40 هزار نفر آنان درخواست ادامه کار خواهند داد.

وی اظهار داشت: در ماده نخست طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، این وزارتخانه مکلف به اعلام نیاز واقعی خود به تفکیک جنسیت، دوره تحصیلی و گروه‌های شغلی شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش درخصوص تعیین تکلیف تمامی گروه‌های معلمان از جمله حق التدریس، خرید خدمت، مربی پیش دبستانی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیردولتی که سوابق همه این معلمان در نحوه استخدام آنها محاسبه خواهد شد. 

وی در پایان گفت: باید طرح تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش در کمیته تخصصی جمع بندی شده و در کمیسیون به سرانجام برسد و به همین دلیل این موضوع در طول هفته‌های آینده همچنان در دستور کار قرار دارد.