جلیلی: ۸ سال کشور را با کلید، قفل کردند +فیلم

سعید جلیلی ، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ، در برنامه «گفت‌وگو با مردم» شبکه اوّل سیما با بیان اینکه ایران بزرگ در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، گفت: ما در جهان فقط یک کشور نیستیم؛ یک تمدن و یک فرهنگ بوده و هستیم. با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد.

وی ادامه داد: امروز دوباره بعد از صدها سال ما کم‌کم شخصیت‌هایی داریم که به مرزهای دانش نزدیک شده‌اند و در برخی رشته‌ها در رده‌های یکم تا دهم دنیا قرار داریم. از ابن‌سیناها تا کاظمی آشتیانی‌ها، از خواجه نصیرها تا شهید شهریاری‌ها، از خوارزمی‌ها تا فخری‌زاده‌ها،از سربداران تا قاسم سلمیانی‌ها.

جلیلی با بیان اینکه ما راه دور و درازی را آماده‌ایم و امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: در یکی دو قرن گذشته هر وقت خواسته‌ایم جهشی ایجاد کنیم، دشمنان خارجی ما تلاش کرده‌اند تا مانع شوند. متأسفانه جریان‌هایی را هم از داخل کشور همراه خود کرده‌ و به خدمت خود گرفته‌اند. امیرکبیر حرکت بزرگی را شروع کرد ولی علیه او فضاسازی صورت گرفت و او را به‌ شهادت رساندند.

وی ادامه داد: در دوره‌های مختلف، شخصیت‌هایی داشته‌ایم که کشور را به افق‌های بلند رسانده‌اند ولی به دست جریان‌های سرسپرده غرب کنار زده شده‌اند؛ از سیدجمال تا شهید مدرس، از مشروطه تا نهضت نفت. آخرین جنایت آن‌ها ترور سردار دل‌ها شهید سلیمانی و دکتر فخری زاده بود. 

جلیلی تصریح کرد: طرح این مقدمه برای این بود تا بگویم اگر می‌خواهیم امروز مسائل روزمره خود را حل کنیم به نگاه بلندمدت و تمدنی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به جهش بزرگ در شأن ملت ایران داریم، به مشکلاتی چون گرانی، بیکاری، مسکن و تحریم‌ اشاره کرد و گفت: البته هشت سال پیش هم این مشکلات را داشتیم البته کم‌تر.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات سال ۹۲ در همین دوربین با شما مردم صحبت کردم. پاسخ‌هایی را ارائه کردیم و گفتیم که چگونه می‌توان این مسائل را حل کرد. البته من کلید در نیاوردم و وعده‌های صد روزه ندادم.

وی خاطرنشان کرد: من سال 92گفتم کشور ظرفیت‌هایی دارد که اگر برای آن‌ها برنامه داشته باشیم می‌توانیم بسیار موفق عمل کنیم. البته پاسخ‌های دیگری هم داده شد که چرخ کارخانه باید بچرخد و چرخ سانتریفیوژ هم باید بچرخد، گفته شد که می‌توان به دنیا لبخند زد. هشت سال کشور با این فرمان اداره شد یا با این کلید قفل شد.

جلیلی ادامه داد: نباید کشور ما با همه آن توانمندی‌هایی که دارد مطعل، منفعل و یا خدای ناکرده علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم بخواهند به ما عنایتی کنند یا نه.

 

حجم ویدیو: 1.74M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20