مردم از شعار خسته شده اند/ برنامه‌های مشکل گشای اقتصادی می تواند مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد

جلال محمودزاده ، نماینده مردم مهاباد و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن تحلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیان کرد: اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود، قاعدتا شور انتخاباتی بیشتر می شد. اما شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و نمی توان برای اجرای قانون به آن ها خرده گرفت و بحث هایی که درمورد عدم احراز هویت ها شنیده می شود، درست نیست.

وی افزود: اکنون عده ای به تصمیم شورای نگهبان حمله می کنند و به واسطه تایید صلاحیت های کم از یک جریان سیاسی، انتخابات را انتصابات می خوانند. لازم به تاکید است که نمی توان گفت چون تعداد کمی از یک جریان تایید شده اند انتخابات درست نیست! 

محمودزاده تاکید کرد: دربین افرادی که جزء کاندیداهای تایید صلاحیت شده هستند، افراد شاخصی حضور دارند. بنابراین اینکه عده ای می گویند بین کاندیداها افراد شاخص حضور ندارند، درست نیست. این صحبت ها صحنه سازی و درجهت کاهش مشارکت مردم در انتخابات است. اما به دلیل نارضایتی مردم از عملکرد دولت روحانی، کاندیداها فعلی می توانند رقابت های خوبی با یکدیگر داشته باشند. 

این نماینده مجلس گفت: طبیعی است که مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند و این مسئله باعث دلسردی و دلخوری آن ها شده است و پیش بینی می شود میزان مشارکت مانند سال های گذشته نباشد اما ازقضا به واسطه عملکرد نامناسبی که دولت داشته است، مردم خواهان تغییر هستند.

*آیت الله رئیسی اگر درجلسات با طیف های مختلف اجتماعی درد آن ها را بشنود، شانس بیشتری خواهد داشت

او اظهارکرد: اگر کاندیداها به ویژه آیت الله رئیسی که بین نامزدها جزء نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل بود با نیروهای مختلف از نظر قومی و مذهبی در مدت باقی مانده تا انتخابات جلساتی بگذارند و حرف این گروه ها و طیف های مختلف را بشنوند و از نزدیک با مشکلات جامعه درسطح کشور با قشرهای مختلف سیاسی و فرهنگی از اصلاح طلب و اصولگرا گرفته تا ترک، کرد و لر آشنا شوند و برنامه های اقتصادی قابل اجرا ارائه دهند، می توان گفت که شانس بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

محمودزاده خاطرنشان کرد: اما این کار نیاز به جلسات مکرر با تمام طیف ها و گروه های سیاسی و اجتماعی، تشکل های مردم نهاد و قومیت ها و مذاهب مختلف در سطح کشور و نخبگان اهل سنت و ... دارد. او باید درد آن ها را بشنود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درانتها عنوان کرد: هم اکنون مشکلات ما در کشور اقتصاد و اشتغال است. کاندیداها باید برنامه های واقعی برای این مسائل ارائه دهند. مردم از شعار خسته شده اند و منتظر برنامه های عملی هستند. با این اقدامات می توانند میزان مشارکت را افزایش دهند و بخش عمده ای از مردم را پای صندوق های رای بکشانند.