سلیمی: تعامل ایران و عربستان در معادلات منطقه تاثیرگذار است

  علیرضا سلیمی به مذاکرات انجام شده از سوی ایران و عربستان و تاثیر آن در معادلات منطقه ای اشاره کرد و گفت: ایران و عربستان دو کشوری هستند که تعامل آنها می تواند در فعل و انفعالات منطقه تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: عربستان و ایران به دلیل توطئه‌های ایجاد شده روابط آن ها دچار فاصله فراوانی شده و دره عمیق بی اعتمادی که بین ایران و عربستان به وجود آمده صرفا باعث خشنودی دشمنان شده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: صهیونیست‌ها از این فرصت کمال استفاده را بردند و آمریکایی‌ها هم با این اختلاف یکه‌تاز دخالت در وضعیت منطقه شده اند؛ لذا چنین موضوعی به منطقه آسیب وارد کرده و البته عربستان هم دچار خسران شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: به نظر می رسد که نزدیک شدن این دو کشور به همدیگر می‌تواند ظرفیت‌های جهان اسلام را منسجم کند تا اهداف مشترک پیگیری شوند؛ چرا که اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.

وی تاکید کرد: منافع مشترک و اهداف مشترک زیادی میان ایران و عربستان وجود دارد که عمدتا باید روی این مسائل متمرکز شویم؛ البته عربستان در گذشته ثابت کرده که تحت تاثیر برخی از القائات قرار گرفته و صهیونیست ها سیاست‌های عربستان را مدیریت کرده اند؛ لذا امیدوار هستیم که سعودی ها در آینده پیش رو تحت تاثیر سیاست های صهیونیست ها قرار نگیرند.

سلیمی تصریح کرد: سعودی‌ها تصور نکنند که با چنگ و دندان نشان دادن به سایر کشورها می توانند اهداف خود را در منطقه  پیگیری کنند، اگر نگاهی بیاندازیم مشاهده می شود که عربستانی ها در یمن ماشین جنگی به راه انداخته اند، اما در باتلاق فرو رفتند و سیلی محکمی از مبارزان یمنی خوردند؛ بنابراین باید مداخلات خود را در برخی از کشورها کاهش دهند؛ بنابراین باید بدانند که نمی توانند به دنبال یکه تازی باشند.