مشارکت مردم در انتخابات مسأله اصلی است/ضرورت وحدت و انسجام در کشور

  مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از تصمیمات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تمکین کنند، اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان بسیار مهم کشور است و قطعا برای فقها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان رعایت قانون مهم است و تجربه نشان داده است که آنان همیشه به قانون عمل می کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری کاملا مطابق با قانون عمل کردند و تحت هیچ عنوان، تضعیف این رکن بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی درست نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس تاکید کرد: به هیچ وجه درست نیست که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و هم حزبی‌های آنان صرفا به دلیل آنکه مطابق با میل آنان عمل نشده است، به شورای نگهبان هجمه وارد کنند.

نخعی تصریح کرد: کسی حق ندارد به شورای نگهبان هجمه وارد کند و آنان باید بدانند که با این کار خود عملا دشمن شادکن هستند و نباید اینگونه باشند و این کار به مصلحت نظام نیست.

وی ادامه داد: ما نیاز به وحدت و انسجام داریم و همه باید مجدانه از قانون و تصمیمات کاملا قانونی شورای نگهبان حمایت کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که در شرایط فعلی، مسئله اصلی، مشارکت مردم در انتخابات و حضور گسترده آنان پای صندوق‌های رأی است. لذا همه کسانی که ادعای حمایت از نظام و ایران را دارند، باید از تصمیم شورای نگهبان حمایت و تمکین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کسانی که این روزها مطالبی را علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند، خودشان با این سازوکار در کشور مسئولیت گرفتند. سوال ما این است که چطور در آن مقطع شورای نگهبان را قبول داشتند اما حالا که صلاحیتشان احراز نشده است، شورای نگهبان و قانون را قبول ندارند.

وی ادامه داد: در این شرایط ما نمی دانیم دم خروس و یا قسم حضرت عباس این افراد را باور کنیم. این دوگانگی درباره نگاه به قانون و شورای نگهبان به هیچ وجه کار خوبی نیست. 

نخعی بیان کرد: مشارکت و حضور مردم در پای صندوق های رأی، مسئله مهم ما در حال حاضر است. عملکرد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌های آنان و امیدی که در بین مردم می توانند ایجاد کنند، می تواند به مشارکت بیشتر مردم کمک کند.

وی گفت: مردم باید مطمئن شوند که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای تغییر وضعیت فعلی کشور و رفع مشکلات اقتصادی برنامه دارند. مردم منتقد وضعیت موجود هستند و باید نامزدها به دنبال رفع مشکلات فعلی کشور باشند.