دولت سیزدهم باید اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند/ قهر با انتخابات بازی در زمین دشمن است

محسن علیزاده در گفت‌و گو با افکارنیوز اظهار کرد: تا امروز دشمن تمام تلاشش بر این مساله استوار بود که با ایجاد محدودیت‌ها مانند تحریمها ی ظالمانه، فضاسازی کاذب و دوگانه در کشور مشارکت در انتخابات را کاهش دهد. 

وی افزود: آنچه تا امروز اتفاق افتاده این است که مردم ما همیشه و در همه سال‌هایی که انتخابات برگزار شده با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند و نشان داده‌اند که به آرمان‌های نظام و انقلاب پایبند هستند.

جنگ با مشکلات و کاستی‌ها زیرسایه انتخاب درست 

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آینده این کشور برای مردم مهم است و فارغ از اینکه چه کسی ، چه سلیقه‌ای دارد و اینکه چه کسی را انتخاب می‌کند، باید در انتخابات شرکت کرد. حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات می‌تواند تمام کاستی ‌های موجود در کشور را با تشکیل یک دولت مقتدر و انقلابی کاهش دهد. 

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم دو قطبی‌ سازی کنیم و مردم را از حضور در پای صندوق نهی کنیم به طور قطع همانند آن است که آب در آسیاب دشمن بریزیم که متاسفانه در چند روز گذشته شاهد بودیم بعضی از نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نشده بود این کار را کردند. 

علیزاده خاطرنشان کرد: قهر با صندوق‌ها و با انتخابات نمی‌تواند در آینده کشور موثر باشد، ما و مردم باید فارغ از تمام مسائل در پای صندوق‌های رأی حضور یابیم و تلاش کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم تا با این انتخاب به جنگ مشکلات و کاستی‌های موجود در جامعه برویم. 

پرهیز نامزدهای انتخابات از تخریب یکدیگر

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در زمان تبلیغات و ... توصیه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این است که از توانمندی‌های خود صحبت کنند، از تخریب یکدیگر بپرهیزند، گاهی مشاهده می شود برخی نامزدهای انتخابات که مسبب اتفاقات تلخ اقتصادی در سال‌های گذشته بوده‌اند، قیافه حق به جانب گرفته و انتقاداتی را مطرح کرده و تخریب‌هایی را علیه سایر نامزدها انجام می‌دهند بنابراین از این عزیزان خواهش می‌کنم نسبت به توانمندی‌های خود برای مردم سخن بگویند. 

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید با مردم صادق باشند، نسبت به آنچه که ایجاد امکان و اجرای آن را دارند، وعده دهند. این افراد در تلاش باشند در زمینه تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری در ابتدا وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم را بتوانند بهبود ببخشند و سپس برای سامان‌دهی سایر مسائل و مشکلات موجود در کشور تلاش کنند. 

لزوم بازگرداندن اعتماد مردم 

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مهمترین اولویتی که دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های زمامداری امور باید به آن توجه ویژه کند؛ بیان کرد: در ابتدا دولت باید اعتماد از دست رفته مردم را به آنها بازگرداند، مردم در سال‌های گذشته متاسفانه وعده و وعیدهای بسیار زیادی شنیده‌اند که به آن عمل نشده و هیچ‌وقت تحقق نیافته است. به همین دلیل مردم اعتماد خود را از دست دادند بنابراین باید در هر کدام از بخش‌ها و زمینه‌های اگر قولی داده می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پرداخته و عمل شود. 

وی ادامه داد: مهمترین موضوع این است که یک‌بار دیگر مردم به مسئولان و منتخب خود اعتماد کرده و بتوانند یک آشتی دوباره‌ای بین مردم و دولت برقرار کنند. 

نقش 10درصدی تحریم‌ها در بروز مشکلات داخلی کشور 

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی درباره نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات کشور گفت: به طور تقریبی می‌توان گفت نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی، معیشتی و ... فعلی در کشور کمتر از 10درصد است، تحریم‌های ظالمانه علیه هرکشوری که اعمال شده آسیب‌زا بوده است و موجب بروز مشکلات اقتصادی شده است اما در کشور ما و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی، توانمندی‌های ، ظرفیت بسیار خوب نیروی انسانی و نخبگانی که در اختیار داریم، می‌توانستیم بسیاری از نارسایی‌هایی که پس از تحریم‌ها ایجاد شده بود را رفع کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هرجا که جوانان را وارد ماجرا کرده و با آنها همکاری کردیم، شاهد بودیم که با حداقل امکانات ،‌حداکثر بهره‌وری را داشته ‌ایم. با استفاده از این ظرفیت شاهد بودیم که در شرکت‌های دانش‌بنیان ، صنایع دفاعی، صنایع هسته‌ای و... بهترین عملکرد ایجاد شد، آنجایی که به جوانان اعتماد کردیم و توقع خود را از کمک‌های غرب به طور 100درصد قطع کردیم، موفق بوده‌ایم. اما جایی که مسائل و مشکلات کشور را رضایتمندی حکام غربی منوط کردیم، با شکست مواجه شدیم و متاسفانه شاهد بدعهدی‌های بسیار زیادی در سال‌های گذشته و از سوی طرف‌های غربی و مقابل در مذاکرات بین‌المللی بودیم و در این میان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌‌های داخلی معطل ماند.