دولت تحریم‌ها را بزرگنمایی کرد تا پشت آن پنهان شود

 هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به سال 84 باز گردیم و فیلم انتخابات ی آقای هاشمی را نگاه کنیم اعتراض بازنشسته، بازاری را مشاهده می‌کنیم و اگر این فیلم را یکبار مرور کنیم متوجه می‌شویم که مردم از وضعیت اقتصادی آن روزگار ناراضی و ناراحت بودند و حتی از حقوق‌هایشان هم گلایه‌مند بودند؛ اگر ما وضعیت انتخابات سال 92 هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم مردم در آن زمان هم از حقوق‌ها و شرایط آن زمان هم ناراحت بودند؛ در سال 1400 هم مردم از گرانی و وضعیت معیشتی خود ناراحت هستند.

وی افزود: سال 74 و 76 یا 80 وقت دولت‌های مختلف بنای روی کار آمدن را داشتند قبل از آن مردم گلایه از وضعیت گرانی‌ها داشتند. این در حالی است که ما در سال 73 و 74 با گرانی شدیدی روبه‌رو بودیم که در سال 75 و 76 ادامه پیدا کرد؛ این در حالی است که همواره و در طول تمام انتخابات گفتمان و مطالبه اصلی مردم اقتصادی بوده است و متأسفانه دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند این مشکل و معضل کشور را برطرف کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا در طول دهه‌های اخیر بزرگترین مشکل کشور تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه بوده است یا اینکه نتوانسته‌ایم از توان داخلی برای رفع مشکلات استفاده کنیم. این در حالی است که بزرگترین مسئله در این زمینه شیوه مدیریتی است.

وی افزود: مدل حکمرانی که در برخی حوزه‌ها در حال انجام آن هستیم غلط است و نتیجه آن می‌شود که دولت همواره گدا بوده و دچار کسری بودجه است که این موضوع اصلاً با تحریم ارتباطی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضعف دولت در بخش‌های مختلف مشهود است و متأسفانه تحریم‌ها را بزرگنمایی کرده و محور را بر مذاکره قرار می‌دهند و می‌کوشند با مذاکره مشکلات کشور را حل کنند در حالیکه چنین چیزی شدنی نیست.

بیگی‌نژاد ادامه داد: اگر بنای رفع تحریم‌ها است بایستی خیلی راحت نفت بفروشم و پولش را بگیریم و هر آنچه را که نیاز داشته وارد کنیم در غیر این صورت رفع تحریم دردی از ما دوا نمی‌کند؛ مگر ما چقدر نفت می‌فروشیم و حداکثر 2 تا 2.5 میلیون بشکه نفت می‌توانیم بفروشیم؛ می‌گویند که دلیل مشکلات فعلی عدم فروش نفت است در حالیکه در دهه 70 و 80 مقادیر زیادی نفت می‌فروختیم و پول آن را هم دریافت می‌کردیم پس چرا در آن ایام هم تورم بالایی را تحمل می‌کردیم.

وی افزود: اینکه عده‌ای می‌گویند ما با مذاکره می‌توانیم همه تحریم‌ها را لغو کنیم یک دروغ بزرگ است و نباید مشکلات کشور را گردان دیگران بیندازیم؛ مقصر تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی خودمان  هستیم.