انتخابات دوقطبی که با تخریب و تهدید توأم باشد موجب دلسردی می‌شود

حسین مظفر عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره ایجاد فضای سالم رقابتی و پرهیز از دوقطبی سازی فضای انتخاباتی گفت: ثقل کار نمایندگان باید بر ارائه برنامه خودشان در حوزه های مختلف باشد و در کنار برنامه ها، چالش ها را بیان کنند.

وی افزود: بد اخلاقی و تحقیر دیگران مورد نظر اسلام، انقلاب و شهیدان ما نیست. فحاشی در شأن نظام ما نیست. این بی اخلاقی دستاورد منحوس ماکیاولی است که پایه گذاری بداخلاقی در سیاست شد. ماکیاولی در کتاب شهریار می گوید اگر زمامداران و مسئولان کشور بخواهند مردم را مرعوب خود کنند باید اول از طریق قانون، اگر نشد از طریق زور و اگر بازهم میسر نشد از طریق فریب و نیرنگ وارد شوند. سیاستمدار باید دو چهره داشته باشد هیبت شیر و حیله گری روباه. هرجا لازم باشد زور بگوید و هرجا لازم باشد فریبکاری کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بداخلاقی مربوط به اسلام، انقلاب، امام و شهیدان نیست. امام فرمودند سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است و حتما این افراد با تنفر مردم مواجه می شوند. اگرچه مسئله تحقیر با پاسخگویی به عملکرد متفاوت است شخصی که مدت ها در مسئولیتی بوده را می توان نقد کرد.

مظفر گفت: وعده‌های انتخاباتی دروغ هم از دیگر این بداخلاقی ها و فریبکاری است که مورد نظر مردم نیست. اساس مناظره ها، ارائه برنامه ها، بیان چالش ها و راهکارهای مواجهه و حل آن است.اگرچه ظرفیت های نظام را هم باید در نظر گرفت.

وزیر آموزش و پرورش دولت اول اصلاحات درباره رأی اولی ها گفت: رای اولی ها نسلهای آینده و پرتوان کشور هستند که چرخ دنده های کشور به دستان پرتوان اینها به حرکت در می آید. نسل قدیم در حال بازنشسته شدن است و نسل جدید باید خودش را در استمرار نسل قدیم بداند و بر سکوی افتخارات بایستد.

وی خاظرنشان کرد: این نسل باید برای مشارکت آگاهی داشته باشد که خوشبختانه آثار و عملکرد به اندازه کافی وجود دارد. اندیشمندان و افراد معتمد اگاه هستند. رای دهی و مشارکت، حق و تکلیفی است که باید انتخاب احسن برای آن وجود داشته باشد.

مظفر افزود: انتخاب اصلح نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. نامزداصلح باید نظام و قانون اساسی را قبول داشته باشد. نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است. نمی‌شود رئیس جمهوری بیاید و با بهانه‌های واهی از مسئولیت خود شانه خالی کند. او باید معتقد به امام، شهیدان و مردم باشد. درون مردم و برای مردم باشد.

وی در پاسخ به برخی اظهارات در شبکه های اجتماعی گفت: فضای مجازی ظرفیتی است که مطلقا نه بد و نه خوب است. اگر از آن درست استفاده شود کارستان می کند. رسانه ای قوی است که می تواند آگاهی بخش باشد و احساس مسئولیت ایجاد کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بداخلاقی های موجود در جامعه ممکن است بسیاری موارد انحرافی و حرف های دروغ و کذب هم در آن وجود داشته باشد. نسل جوان نباید تمامی این اظهارات را بپذیرد. باید بین تمامی قول ها بهترین و منطقی ترین آنها که نشان دهنده اقتدار، ثبات،آرامش، امنیت و سرافرازی نظام و ملت است را انتخاب کند.

وی در واکنش به اظهارات برخی که معتقدند دوقطبی شدن انتخابات می تواند مشارکت مردم را بالا ببرد و از طرفی هم مردم را در برابر مردم قرار دهد گفت: دوقطبی شدنی که با فحاشی و تحقیر و تهمت همراه باشد برای جامعه آفت است و تاثیرگذاری منفی دارد اما اگر مجموعه‌های اصولگرا و اصلاح طلب دیدگاه های خود را بیان کنند بدون اینکه به حریم یکدیگر تجاوز کنندممکن است دو قطبی باشد ولی اشکال ندارد. دو قطبی مذموم که با احساسگرایی و غوغاسالاری توام با تخریب و تهدید همراه باشد؛ باعث دلسردی و دلزدگی از حوزه سیاست می شود که آفتی برای جامعه است.

مظفر در انتهای این گفتگوی رادیویی تاکید کرد: این اصول برای تمامی انتخابات از جمله شورای شهر و مجلس خبرگان هم مصداق دارد.