لایحه رتبه بندی برای معلمان ارزش کیفی و معنوی دارد

 حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 18 خرداد) و در قرائت گزارش این کمیسیون درباره لایحه نظام رتبه بندی معلمان اظهار داشت: همه فرهنگیان برای اینکه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس برسد 10 سال انتظار کشیدند. 

وی افزود: از سال 92 قرار بود که لایحه رتبه بندی به مجلس بیاید و انتظار فرهنگیان برآورده شود و در نهایت در اسفند سال گذشته لایحه رتبه بندی به مجلس رسید هر چند که این لایحه اشکالات فراوانی داشت؛ کمیسیون‌های مجلس از جمله کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون آموزش بر روی این لایحه کار کرده و منتظر هستیم بعد از تصویب کلیات آن در صحن علنی، رسیدگی به این لایحه دو شوری شده ایرادات و اشکالات لایحه رتبه بندی حل شود. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: لایحه رتبه بندی برای معلمان ارزش کیفی و معنوی دارد و جایگاه واقعی معلمان را بازمی‌گرداند؛ این جایگاه سال‌ها مغفول مانده و یکی از الزامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش؛ لایحه رتبه بندی معلمان است.

فلاحی با بیان اینکه مجلس یازدهم بودجه اجرای رتبه بندی معلمان را تصویب کرده اظهار داشت: برای آنکه لایحه رتبه بندی معلمان مجددا به دولت بازنگردد کلیات آن در کمیسیون آموزش تائید شد و اولویت آن در جلسه قبلی به تصویب رسید.