رضایی: باید با دولت‌های خواب‌آلوده خداحافظی کنیم

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه 18 خرداد) در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که اصلی‌ترین مانع موجود در ایجاد امید بر سر راه جوانان چیست، اظهار داشت: مشکلات ملت بزرگ ایران با شعار، وعده و شعبده‌بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود. 

اهم محورهای سخنان رضایی به شرح ذیل است:

- مشکلات کشور و مردم ریشه‌های اقتصادی دارد و با حرف‌درمانی و سخنرانی به نتیجه نمی‌رسد به قول آن دانشجوی شیمی دانشگاه تهران که در حال دستفروشی بود و می‌گفت ما از گرسنگی امید می‌خوریم که البته این حرفش درست است زیرا امید دیدنی است و امید گفتنی نیست. دولت ما امید را به سفره شما بازمی‌گرداند و ان‌شاءالله یک بار دیگر لبخند پیروزی بر چهره ملت خواهد نشست.

- یک حرف راست در مناظره اول گفته شد و عنوان شد کسانی که نمی‌خواهند تا پایان بمانند بایستی به مردم این موضوع را اعلام کنند البته نبایستی این موضوع با توهین گفته می‌شد من همانطور که همگان احساس کرده‌اند تا پایان انتخابات هستم و با همه هم رقابت خواهم کرد.

- من در مناظره اول از ایران و امید به آینده ایران صحبت کردم و در اینجا از مردم ایران می‌خواهم سخن بگویم. از همه اقوام با فرهنگ و تمدن‌ساز ایرانی سخن خواهم گفتم از آذربایجان که سر ایران است و آقامهدی باکری که وقتی از خاکریزهای دشمن عبور می‌کرد و می‌گفتم یاشاسین آذربایجان، از همت و احمد متوسلیان و تهرانی مقدم و از همه قهرمانان اقوام ایرانی می‌گویم این در حالی است که ما با همه ملت ایران جنگ را به نتیجه رساندیم و انقلاب را هم با آنها به نتیجه رساندیم.

- لذا دولت من دولت همه اقوام ایرانی است که از اهل تسنن گرفته تا اهل تشیع.

- نمی‌دانم چرا به خاطر زاگرس‌نشین بودن من را متهم می‌کنند در حالیکه من افتخار می‌کنم زاگرسی بوده و از قوم لر هستم اما همه می‌دانند که من در تمام دوران زندگی‌ام از همه اقوام ایرانی استفاده کرده‌ام و دولت ما از همه ایرانی‌ها تشکیل خواهد شد.

- امید زمانی تحقق پیدا می‌کند که ما یک انرژی جدیدی را در جامعه آزاد کنیم و از دولت‌های خواب‌آلوده‌ای که شب‌ خوابیده و قیمت بنزین را چند برابر می‌کنند و مردمی که هیچگاه توجیه نشده و با آنها گفت‌وگویی نشده است و به خیابان‌ها ریختند و آن مشکلات برای همگان ایجاد شد. 

- باید با دولت‌های خواب‌آلوده خداحافظی کنیم؛ من به ملت ایران قول می‌دهم که 1400 سال گشایش آینده ایران خواهد بود و آغاز جدیدی در سال جاری خواهیم داشت؛ امسال به نام مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) منتسب شده  است و من مطمئنم که ملت ایران می‌توانند با مشکلات خداحافظی کنند و بایستی یک بار دیگر لبخند را به چهره ملت ایران و برکت را به سفره مردم بازگردانیم.

- ملت ایران مطمئن باشید آخرین ریالی که از جیب و حق شما به جیب دیگران رفته است را دوباره باز می‌گردانم و امید جدیدی که دیدنی است ایجاد خواهیم کرد.