سوتی و اشتباه محسن رضایی درباره یاشاسین

محسن رضایی در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری 1400 در اشتباهی لفظی یاشاسین را یاساشین عنوان کرد.

پس از این سوتی محسن رضایی مرکز پژوهش های مجلس در توئیتی به اشتباه لفظی محسن رضایی اشاره کرد و نوشت: یاساشین آذربایجان

مرکز پژوهش های مجلس یاساشین

سپس در توئیت دیگر با عذرخواهی از محسن رضایی نوشت: لحظاتی پیش توئیتی از این اکانت منتشر شد که خلاف قانون و اخلاق انتخاباتی بود. لازم به توضیح است، توئیت خطاب ادمین در جا به جا گرفتن صفحه با صفحه شخصی بوده و مرکز پژوهش ها مطابق قانون ورودی به انتخابات نداشته و نخواهد داشت. بدین وسیله از نامزدها محترم و هواداران ایشان نیز عذرخواهی می نماییم. 

توئیت مرکز پژوهش های مجلس یاشاسین

محسن رضایی در ابتدای بخش دوم مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با اشاره به اشتباه لفظی خود در در زمان گفتن «یاساشین آذربایجان»، گفت:  بابت اشتباه لفظی که "یاشاسین" را "یاساشین" گفتم عذرخواهی می کنم، مردم با اشتباه من در فضای مجازی شوخی کردند؛ از مردم تشکر می‌کنم که با من شوخی می‌کنند، این شوخی ها سرمایه های من هستند. این نشان می دهد که شما من را جزو خودتان می دانید. امیدوارم که مردم هیچوقت از دولت مردان نترسند. 

سپس رضایی بخاطر اشتباه لفظی‌اش در به کار بردن اصلاح یاساشین آذربایجان عذرخواهی کرد و چند مرتبه گفت یاشاسین اذربایجان. 

همچنین رضایی با اشاره به توئیت مرکز پژوهش های مجلس گفت: از آقای زاکانی {رییس مرکز پژوهش ها} گلایه می کنم. بلافاصله سایت مرکز پژوهش ها این را تیتر کرده است. چرا یک مرکز دولتی باید چنین کاری کند؟من افتخار می کنم که لر هستم اما تمام زندگی ام تقدیم مردم ایران شده است. آذربایجانی ها می دانند که من چه علاقه ای به مهدی باکری دارم.