انتقاد رئیس پیشین موساد از سیاست‌های نتانیاهو در قبال ایران

 رئیس پیشین موساد در سخنانی با انتقاد شدید از نتانیاهو ، مدعی شد نداشتن راهبرد از سوی نتانیاهو، به غنی سازی ۶۰ درصدی از سوی ایران منجر شد.

بر اساس این گزارش، تمیر پاردو، رئیس پیشین سازمان موساد روز چهارشنبه گفت که نتانیاهو راهبرد رژیم صهیونیستی را در زمینه تعامل با ایران، با حمایت آمریکا شکست.

او که در کنفرانس «مئیر بن داگان» در کالج آکادمی نتانیا صحبت می‌کرد، گفت: این یک اشتباه راهبردی بزرگ برای نتانیاهو بود که به درگیری آشکار با دولت‌های اوباما و بایدن بر سر ایران پرداخت.

رئیس سابق موساد در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چگونه نتانیاهو جرئت می‌کند بگوید اسرائیل به طور کامل واشنگتن را نادیده می‌گیرد؛ در حالی که این آمریکاست که سلاح و هواپیما در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

رئیس پبشیین موساد در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما باید هر کاری انجام دهیم تا ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداریم.

او همچنین گفت سیاست نتانیاهو، دولت ترامپ را به این سو سوق داد که که از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج شود و همین امر اکنون موجب شده است تا تهران از سطح غنی سازی ۶۰ درصد عبور کند.

او در ادامه سخنان خود گفت: بر عکس نتانیاهو، شارون و اولمرت اصل اولیه خود را هماهنگی با آمریکا در نوع تعامل با ایران گذاشته بودند.

گفتنی است چندین هفته پس از جدال در اراضی اشغالی بر سر تشکیل کابینه، در نهایت «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید»، روسای ۲ حزب «یامینا» و ««یش عتید»، بر سر تشکیل کابینه ائتلافی و نخست وزیری چرخشی به توافق رسیدند.

توافق «لاپید» و «بنت» برای ایجاد ائتلاف به تشکیل کابینه‌ای چرخشی منجر می‌شود که «بنت» ۲ سال نخست و «لاپید» نیز ۲ سال پایانی نخست وزیری را برعهده خواهند داشت.