مشارکت حداکثری مردم اصل و انتخاب افراد فرع است

 یوسف عینی‌زاده رئیس ائتلاف جاهد و ستاد مستقل اصولگرایی کشور و فعال اصولگرا درباره کناره‎‌گیری نامزد‌های جریان انقلاب به نفع یک نامزد نهایی، اظهار کرد: کاندیدا‌هایی که نمایندگان جریان انقلاب هستند بر حسب وظیفه آمده‌اند و رهبری در منویات خودشان بار‌ها تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته‌اند و فرموده‌اند در انتخابات حضور حداکثری مردم اصل و انتخاب افراد فرع است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان جریان انقلاب برای شور و شوق بخشیدن به فضای انتخابات آمده‌اند و طبیعی است اگر احساس کنند فردی اصلح‌تر وجود دارد و کناره گیری آن‌ها شور و شوق انتخابات را کم نمی‌کند کناره‌گیری خواهند کرد، اما اگر فکر کنند کناره گیری‌شان به فضای انتخابات لطمه وارد می‌کند قطعا در صحنه خواهند ماند.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: هر چه جلوتر می‌رویم وضعیت انتخابات مشخص می‌شود که لایه‌های مختلف جامعه به سمت کدام نامزد گرایش دارند و اگر گرایش اکثر مردم به فردی باشد که اصلح‌تر است نیرو‌های جریان انقلاب نیز کناره‌گیری خواهند کرد، البته همه چیز بستگی به فضای جامعه دارد که این کناره گیری به مشارکت مردم ضربه وارد نکند، امکان هم دارد که نیروهای جریان انقلاب کناره‌گیری نکنند.

عینی زاده درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ربطی به این دوره ندارد و به ۸ سال گذشته مربوط است ، ۸ سال است که مردم را ناامید و از اصول انقلاب عبور کرده‌اند و عزت مردم را در داخل و خارج لکه دار کردند و ارزش ایرانی را زیر سوال برده‌اند.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی مردم معیشت است و همین مسئله باعث شده مردم در این ۸ سال دلسرد شوند، حتی گاهی هم با برنامه این دلسردی را در مردم ایجاد کردند. قطعا این ناامیدی که توسط دولت در جامعه ایجاد شده است بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار خوااهد بود، همچنین کرونا هم عاملی شده تا میزان مشارکت کم شود چراکه شرایط رای‌گیری در منزل برای افرادی که امکان حضور میدانی برای رای دادن را ندارند نیست.

این فعال سیاسی اصولگراخاطرنشان کرد: مردم ایران مردم غیوری هستند و همیشه حضور خودشان را در صحنه داشته‌اند، امیدوارم آن اندازه که در شان انقلاب و کشور است انتخابات برگزار شود و مردم پای کار باشند.