آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تاثیر لابی صهیونیستی- آمریکایی

شهریار حیدری در واکنش به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر ضرورت شفاف سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ، گفت: آژانس همواره تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی– آمریکایی بوده هرچند تمام گزارش‌های هسته‌ای ایران مورد تایید آژانس قرار گرفته است اما آنها با اظهارنظرهای خلاف واقع دنبال کُند کردن مذاکرات وین هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خواهان فرسایشی شدن مذاکرات و عدم تحقق نتیجه در شرایط فعلی هستند از این رو با رایزنی و لابی ایراد گزارش‌های غرحرفه ای و خلاف واقع را موجب می‍‌شوند.

وی با بیان اینکه ایراد گزارش‌هایی از این نوع از طرف مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسبوق به سابقه است، اظهار کرد: این در حالی است که آژانس بارها در جریان راستی آزمایی، شفافیت و تحت کنترل بودن فعالیت‌های هسته ای ایران را تایید کرده است.

حیدری یادآور شد: با توجه به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، توقفی در همکاری ایران و آژانس ایجاد شده اما ما همواره اطلاعات هسته‌ای را اعلام کردیم و دوربین‌ها از مدار خارج نشده است لذا فعالیت‌ها رصد می‌شود و در صورتی که برجام به سرانجام برسد، گزارش دوربین‌ها در اختیار آژانس قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مدیر کل آژانس نباید تحت تاثیر لابی صهیونیستی و آمریکایی قرار گیرد کما اینکه جایگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی را باید در عرصه بین‌الملل حفظ کند.