دروغ گفتن به مردم  جنایت است/ آقای همتی بنزین ۵ هزار تومانی را پیشنهاد داده بود

محمد صفائی دلوئی در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار کرد: انتخابات پس از اینکه یک حق محسوب می شود، تکلیفی نیز در بین افراد جامعه به حساب می آید از این جهت که در صورت افزایش مشارکت موجب اقتدار ملی می شود و اقتدار ملی نیز منافع ملی را در سطح داخلی و بین‌المللی تقویت و تامین می‌کند. 

وی افزود: نکته سوم اینکه انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما تاثیر آن در 4 سال قابل مشاهده است لذا انتخاب یک رییس جمهور خوب، شایسته و دارای صلاحیت‌های درست ، مردمی، عدالت‌خواه می‌تواند به گشایش امور در زندگی مردم کمک کند. این در حالی است که اگر رییس جمهوری فاقد این ویژگی‌ها انتخاب شود و موضوع عدالت برای او در اولویت نباشد به حتم امور به خوبی اجرایی نخواهد شد. 

وی توضیح داد: شهید مطهری براین باور بود که عدالت ناموس خلقت است و اگر شما نسبت به عدالت بی‌توجه باشید یعنی نسبت به ناموس خلقت بی‌توجه بوده اید و در این صورت جامعع متضرر می شود. بنابراین چنانچه افرادی با این شاخصه‌ها انتخاب شوند به حتم شاهد گشایش‌های بیشتری در امور جاری زندگی مردم جامعه خواهیم بود. 

رفع چالش‌های اجتماعی در گرو انتخاب فرد شایسته و دلسوز 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انسان ‌های بی‌تفاوت نسبت به موضوع عدالت، فقر و گرفتار در رفاه طلبی شخصی در رأس امور اجرایی جامعه قرار گیرند جامعه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همان طور که چندی پیش رییس دولت دوازدهم در سفر به شهر مشهد مقدس برای راحتی وی،‌ تیم تشریفات دستور به تهیه وسایل خاص داد و با صرف بودجه و هزینه این موارد برای او تهیه شد؛ این فرد به طور طبیعی نمی‌تواند دلسوز جامعه باشد و درد جامعه را حس کند و برای درمان این دردها اقدام و عملی انجام دهد. 

وی تصریح کرد: انتخاب فرد شایسته و دلسوز جامعه به طور حتم در رفع چالش‌های اجتماعی، محرومیت، کاهش فقر، گسترش عدالت می‌تواند موثر باشد. 

وی گفت: امیدواریم مردم عزیر کشور در انتخابات آتی با انتخاب آگاهانه و شایسته خود به شکل‌گیری چنین دولتی کمک کنند. 

صادق نبودن برخی نامزدهای انتخابات 

صفائی دلوئی درباره بی‌اخلاقی‌ها و به کار بردن الفاظ نامناسب از سوی برخی نامزدها در مناظرات انتخاباتی بیان کرد: متاسفانه کسانی که مسبب وضع موجود هستند از دیگران انتقاد می‌کنند برای مثال در شهریور سال 98 دکتر همتی در نامه‌ای به دولت تقاضای افزایش قیمت بنزین به لیتری 5 هزار تومان را مطرح می‌کند و جالب اینکه اکنون وی می‌گوید با گران کردن بنزین مخالف بوده است؛ این‌گونه موارد و دروغ گفتن به مردم جنایت است زیرا کسی که در این سطح مسئولیت قبول می‌کند، نخستین ویژگی که باید داشته باشد و رعایت کند؛ صداقت است. این بی صداقتی سبب می شود به اعتماد اجتماعی آسیب وارد شود. 

وی تاکید کرد: در این مناظرات شاهد بروز و بیان بی‌اخلاقی‌ها بودیم و امیدواریم جامعه آگاه ما نسبت به این موارد واکنش منفی نشان دهد. 

کاسته شدن از دردهای جامعه با شکل‌گیری دولت مردمی و انقلابی

این نماینده مجلس به نامزدهای انتخابات در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی توصیه کرد: هر کس دیدگاهی دارد و در این فرصتی که در اختیار داشته‌اند به تبییت دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و نظرات خود پرداخته اند اما مهمترین مولفه‌ای که باید مد نظر دولت آینده باشد و جزو اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شده است، مساله تحقق عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش فقر و ارتقاء سطح برخورداری مردم است. امیدوارم با شکل‌گیری یک دولت مردمی و انقلابی انشا‌الله به این سمت حرکت کنیم و از میزان آلام و دردها جامعه کاسته شود. 

اولویت‌های دولت سیزدهم کدامند؟‌

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های در اختیار گرفتن 

زمامداری امور اجرایی کشور گفت: طبقاتی از جامعه به ویژه در دهک‌های جامعه به شدت زیرفشار اقتصادی قرار دارند بنابراین دولت سیزدهم باید با فوریت این فشارها را کاهش دهد و گشایشی در حوزه معیشت مردم و زندگی مردم شکل بگیرد آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته در مقابل سرمایه اجتماعی کشور ارتقاء یابد. 

معدل رشد اقتصادی در دولت دوازدهم صفر بود 

وی درپاسخ به این سوال که از 1 تا 10 چه نمره‌ای به عملکرد دولت دوازدهم می دهید، اظهار کرد: دولت دوازدهم تقریبا کشور را رها کرده بود و شاهد اعمال مدیریت از سوی رییس جمهور برای حل مشکلات نبودیم، همه وقت کشور در یک دوره 5-6 ساله و در دولت یازدهم و دوازدهم صرف تفاهمنامه بین‌المللی برجام شد و عملا اقدام خاصی برای رشد اقتصادی کشور صورت نگرفت بنده از امتیاز یک تا 10، نمره یک هم به این دولت نمی‌توان بدهم. 

وی ادامه داد: زیرا معدل رشد اقتصادی در دولت دوازدهم صفر بود و نمره بهتری نیز نمی‌گیرند. 

روند مذاکرات برجام فرسایشی شده است

صفائی دلوئی درباره تاکید دولت بر مذاکرات وین و فرسایشی شده این نشست‌ها توضیح داد: این مذاکرات به حتم دچار روند فرسایشی شده زیرا چارچوب‌ها بسیار روشن است و می‌تواند حداکثر در سه نشست نسبت به بیان مواضع اقدام کنند و چنانچه به تفاهم نرسیدند، میز مذاکره را ترک کنند. البته باید تاکید کرد فرسایشی شدن روند این مذاکرات به این معنا نیست که تحمل ما برای شنیدن صدای طرف مقابل کم است بلکه فرسایش باعث ایجاد هزینه می‌شود و طرف مقابل امتیاز می‌گیرد و منافع ملی به خطر می‌افتد از این نظر به اعتقاد بنده بیش از این جایز نیست مذاکرات استمرار یابد تا ما دچار فرسایش و آسیب در منافع ملی نشویم.