ترقی: ستادهای مردمی در رونق فضای انتخابات نقش مؤثری دارند

  حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم پای صندوق‌ رأی اصل مهم انتخابات است، اظهار کرد: کسانی که دل در گروی کشور و سرنوشت آن دارند، باید در جایگاه خود برای رقم خوردن حماسه‌ای دیگر در روز جمعه و تشکیل نخستین ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی و سختی‌های ناشی از بیماری کرونا، جامعه را دچار رخوت کرد و شکل‌گیری فضای انتخابات را تحت تأثیر قرار داد، گفت: فضای خاص در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شکل‌گیری تجمع‌های مردمی سبب شد مانند دوره‌های قبل شاهد حال و هوای انتخابات در سطح شهرها نباشیم.

عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی با تصریح اینکه در چنین شرایطی ستادهای انتخاباتی استانی جایگاه مؤثری در فضاسازی انتخابات دارند، ادامه داد: ستادهای مردمی در رونق بخشیدن به عرصه انتخابات و مشارکت مردم نقش بسیار موثری دارند.

ترقی تأکید کرد: ابتکارها و خلاقیت‌های جالبی را در ستادهای مردمی برای جلب توجه و مشارکت مردم شاهد هستیم که هم موجب نشاط فضای جامعه شهری شده و هم شکل‌گیری فضای انتخابات را سبب می‌شود.

وی به حضور جوانان در ستادهای مردمی و فعالیت‌های آنان برای تشکیل دولت دلخواهشان اشاره و بیان کرد: گفتگوی چهره‌به‌چهره با مردم و برگزاری نشست‌های انتخاباتی مقابل ستادها از جمله این جذابیت‌هاست.

ترقی اضافه کرد: پخش شیرینی و شربت میان مردم همراه با پخش آهنگ‌های انقلابی از بلندگوهای ستادهای مردمی، حال و هوای خوبی را در جامعه ایجاد کرده و نقش مؤثر در توجه مردم به مسئله انتخابات ایفا می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که از با راه‌اندازی ستادهای مردمی در شهرستان‌ها شاهد مشارکت‌های بالای مردمی در عرصه انتخابات بودیم.

وی گفت: خوشبختانه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، پخش مناظرات و فعالیت‌های ستادهای مردمی در هر کوی و برزن، توانسته مردم را متوجه امر انتخابات و مشارکت را به استانداردها نزدیک کند.