۲۷ شعبه در آمریکا آرای ایرانیان مقیم را اخذ می‌کنند

مجید تخت‌روانچی  نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه با اعلام این مطلب، افزود:  انتخابات ریاست جمهوری ایران، در آمریکا هم همچون برخی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح در ۱۸ ایالت به اضافه شهر واشنگتن دی سی، شاهد آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: البته وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا که سه شعبه داریم، شعبه‌های اخذ رای بیش از یک شعبه است.

تخت‌روانچی به وضعیت برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا هم اشاره کرد و گفت: دولت کانادا برای برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد. تعداد ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و علاقمند هستند که در انتخابات شرکت کنند. از این رو، در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است هم شعبه‌ای تدارک دیده‌ایم.

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۷ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف آمریکا داریم و فرصت مغتنمی است تا ایرانیان مقیم، در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما اگر به سوابق امر نگاه کنیم با توجه به حضور قابل ملاحظه ایرانیان مقیم، استقبال زیادی از برگزاری انتخابات شده است و امیدواریم که امسال هم ایرانیان شرکت کنند و از این فرصت برای حضور هرچه بیشتر در تعیین سرنوشت خود، استفاده کنند.

تخت‌روانچی درباره عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هم یادآور شد: دوستان ما در دفتر حفاظت ایران در واشنگتن، برای ارتباط با ایرانیان مقیم تلاش خوبی داشتند و این موضوع را دنبال می‌کنند. در بسیاری از شهرها خود مردم داوطلب شده‌اند و استقبال کرده‌اند که صندوق رای در آن مناطق تعبیه شود.

وی تاکید کرد: یک کار جمعی بین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و همکاران ما در دفتر حفاظت در واشنگتن وجود دارد که البته قسمت عمده زحمات توسط همکاران ما در واشنگتن انجام می‌شود.