نتایج شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی 1400

انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ صبح ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۲ بامداد ۲۹ خرداد ادامه داشت.

 حوزه‌های انتخابیه تهران،آستانه اشرفیه

پیش از تشکیل مجلس یازدهم ، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری‌ زمینه‌ای فوت کردند و با اعلام وزارت کشور مقرر شد تا انتخابات این دو حوزه در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

نتایج انتخابات میاندوره ای مجلس 1400

 حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

پس از اعلام نتایج انتخابات، شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی منتخب مردم و تفرش را به دلیل جعلی بودن مدرک وی که از یکی از موسسات غیر معتبر اخذ شده بود را رد کرد و انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده موکول شد.

 حوزه انتخابیه گچساران

پس از ورود منتخبان به مجلس یازدهم و در جریان رسیدگی به اعتبارنامه ها که در اول هر دوره پارلمان انجام می شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اعتراض کردند که با رای منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد و وی مجبور به ترک مجلس شد و پرونده انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده ارجاع شد.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ

با تشکیل مجلس و تایید اعتبارنامه ها، تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند اما عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در برابر این بیماری شکست خورد و درگذشت و طبق اعلام وزارت کشور انتخابات این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۸ خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

 

حوزه انتخابیه میانه

انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه قرار بود بیست و یکم شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شود که به دلیل ردصلاحیت یکی ۲ نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد و باید انتخابات این حوزه نیز در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

 

نام کاندیدا

تعداد آرا

تهران

اسماعیل کوثری

345 هزار و 645 رای

مرکزی
(تفرش، آشتیان و فراهان)

ولی‌الله بیاتی

11 هزار و 597 رای

کهگیلویه و بویراحمد

چساران و باشت)

سید ناصر حسینی‌پور

24 هزار و 750 رای

همدان
(بهار و کبودرآهنگ)

فتح‌الله توسّلی

36 هزار و 293 رای

آذربایجان شرقی

(میانه)

سید مرتضی حسینی

11 هزار و 950 رای

گیلان
(آستانه اشرفیه)

ابراهیم نجفی

43 هزار و 182 رای