پیام تبریک رئیس جمهور ارمنستان به آیت‌الله رئیسی

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان ، پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارمن پرس»، دفتر سرکیسیان در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد».

در این نامه آمده است: «ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است چرا که یکی از شرایط کلیدی برای تضمین پیشرفت و ثبات منطقه‌ای در کشورهای ما محسوب می‌شود. تمایل ما به‌عنوان ملت‌های دوست، در به رسمیت شناختن یکدیگر و همکاری متقابل، به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و امروزه نیز فرصت‌های گسترده‌ای برای آن وجود دارد».

سرکیسیان افزود: «امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».

به گزارش فارس، از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸/۸ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.