ما آمدیم ، حالا نوبت شماست

مثل همیشه مردم ایران حماسه آفریدند. خردادی دیگر، انتخاباتی دیگر و مشارکتی دیگر را رقم زدند تا بگویند علی رغم تمامی مشکلات و نارضایتی ها پای ایران و کشور و سرنوشتشان هستند. 

صحنه هایی خلق شد که مسئولین و منتخبین مردم باید حتما در خاطر خود حفظ کنند.

زنان و مردانی با سن بالا و کمر خمیده ، عروس و دامادهایی در ابتدای مسیر زندگی، جانبازی روشندل که شاید به ظاهر نمیدید اما شاهد لبخند ولی زمانش بود، مادری که به خمینی قول داده بود تا همیشه در انتخابات شرکت کند. بانوی سالمندی که با قابی از حاج قاسم پای صندوق رای آمده بود ، حضور جانبازی با کپسول اکسیژن در پای صندوق رای در کرمانشاه، حضور جانبازی زنجانی که پا نداشت اما پاکار نظامش بود! حضور پدری قمی که فرزند معلولش را روی دوش خود برای رای آورده بود، حضور جانبازانی خوابیده روی تخت با سخت‌ترین شرایط جسمی و دیدن افرادی که توان ایستادن نداشتند اما مُصر بودند تا رای بدهند! ...همه و همه تنها بخشهای کوچکی از این حماسه ملی است . 

و چه خوب مردمانی داریم که وقتی میگویند چرا رای بدهیم ؟ میگویند : «انّ الله لا یغیّرُ ما بقوم حتّی یُغیّروا ما بِاَنفسهم» و رگ غیرتشان به جوش می آید برای وطنشان.  وقتی نمی‌دانند به چه کسی رای بدهند  از " اهل الذکر " تحقیق میکنند. وقتی در تحقیقها و بررسی های خود دچار تردید میشوند ، نگاه میکنند به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق ؟ و وقتی در جامعه موج تبلیغات منفی ایجاد میشود  "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" از راه کسانی که علم ندارند پیروی نمیکنند.  به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نمیروند. و در نهایت به کسی رای میدهند که نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر کافران سرسخت و قاطع باشند، در راه خدا جهاد مى‌کنند و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌اى نمى‌هراسند.

و این امانت مسئولیت فرماندهی بر مردم را به اهلش میسپارند که ان الله یامُرکُم أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‌ أَهْلِها...

دیروز مردم پس از هشت سال به پایان دولت روحانی سلام کردند و با وجود تمام تبلیغات سوء و وجود ویروس کرونا و شرایط دیگر ، دوباره اعتماد کردند و آمدند .

و حالا جناب آقای رئیسی ، رئیس جمهور منتخب باید قدر این اعتماد را بداند و هوای مردم بی‌نظیرش را داشته باشد .

وعده ایجاد تورم یک رقمی ، کاهش هزینه های درمانی ، حمایت از دولت در بخش خصوصی ، رایگان شدن اینترنت برای دهکهای پایین، تشکیل دولت ائتلافی از مردم و تولید کنندگان و کارگران ، ایجاد حقوق عادلانه، ایجاد گشت ارشاد برای مدیران ، تضمین دادن به سهام داران خرد در بورس  ، اصلاح نظام بانکی و مالیاتی و جلوگیری از فسادهای اداری و به حداقل رساندن تعارض منافع در نظام سلامت از جمله شعارها و برنامه های ایشان بوده است . 

مردم هم بالاخره همینها را شنیده و پسندیده اند . پس مرد میدان و عمل باشید و از همان روزهای ابتدایی در صدد رفع موانع آنها . 

ما مردم کف خیابان هم باید تلاش کنیم خوشحالی و همدلی مان رنگ و بوی محبت داشته باشد. حتی آنانکه رای نداده اند را هم فراموش نکنیم! باید روح امید را تازه کنیم و ریشه ناامیدی از آینده و سرنوشت کشور را بخشکانیم. 

تلاش کنیم تا افراد بیشتری را به همین واسطه جذب قطار انقلاب کنیم و مواظبشان باشیم تا اشتباهی در ایستگاههای بین راهی پیاده نشوند! 

حیف است که با ایراد یک سخن یا نوشته اشتباه و نقل قول نادرست،  به خارج نشینان بی اخلاق ببازیم.‌

صفورا ترقی