پیام تبریک رییس‌جمهور قرقیزستان به رئیسی

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، «صادر جباراف »  رئیس جمهور قرقیزستان  با ارسال پیامی خطاب به حجه الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور منتخب، انتخاب ایشان به عنوان  رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. 

صادر جباروف در این پیام  تاکید کرده است، روابط قرقیزستان و ایران همواره مبتنی بر حمایت و اعتماد بنا شده است. معتقدم که همکاری‌های سازنده بین جمهوری قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط دوستانه دوجانبه و چندجانبه کمک خواهد کرد. 

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین در این پیام برای رئیس جمهور منتخب تندرستی  و موفقیت و برای مردم ایران سعادت و بهروزی از خداوند متعال آرزو نموده است.

به گزارش فارس، روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.