جزئیات شکایات به کمیسیون اصل نود درباره اختلال در انتخابات 1400/ وزیر کشور به مجلس می رود

 حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر ، در گفت‌و‌گو با «افکارنیوز» با اشاره به اختلال در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: شکایات متعددی پیرو اختلال درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصل نود ارسال شده است که البته ممکن است برخی از آنها وارد و برخی دیگر وارد نباشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان شکایات بسیاری وجود دارد و این شکایات هم در موضوعات مختلف مطرح شده است.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: البته این طبیعی است که پیرو فشار کار برخی اشکالات ایجاد شود اما برخی از شکایات بسیار جدی است که ما برخی از آنها را مکاتبه کردیم و درباره برخی دیگر از شکایات هم از وزیر کشور دعوت شده تا با حضور در کمیسیون اصل نود به این موارد پاسخ بدهد.

وی تصریح کرد: وزیر کشور هفته آینده در زمینه پاسخگویی به برخی از شکایات پیرو اختلال در جریان برگزاری انتخابات در کمیسیون اصل نود حضور خواهند یافت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برخی از این شکایات را تخلف قلمداد می کنیم تاکید کرد: ما در حال حاضر نمی توانیم جمع بندی در زمینه تخلفات داشته باشیم اما از وزارت کشوری که بیش از 30 الی 40 انتخابات در کشور برگزار کرده است توقع بیشتر از اینها می‌رفت لذا هیچ رویکردی نمی‌تواند توجیه کند که این موارد به صورت عادی رخ داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته در کشوری که می کوشد اولین انتخابات خود را انجام دهد اینگونه مباحث طبیعی است اما برای کشوری که این همه انتخابات برگزار کرده، این مسائل طبیعی نیست.

پژمانفر با ذکر مثالی در این زمینه اظهارداشت: به عنوان مثال پهنای باندی که در این زمینه در اختیار قرار گرفته، وقتی پهنای باند مناسبی نباشد قطعا اختلال در سیستم ها ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید صندوق‌های سیار برای اخذ رای بیماران به بیمارستان ها مراجعه می‌کردند، بیان داشت: امروز شکایات فراوانی در این زمینه وجود داشت چراکه بسیاری از بیماران شرایط عادی داشتند و می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند لذا متاسفانه بسیاری از بیمارستان ها در زمینه اخذ رای از قلم افتاده بود.