جنیفر ساکی: انسداد سایت‌های ایرانی از طرف وزارت دادگستری است

 جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید با حضور در نشست خبری خود در واشنگتن با زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اشاره کرد و گفت: زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: ارزیابی‌های ما حاکی از آن است که اگر اقدام به خارج کردن نیرو‌های خود از افغانستان نمی‌کردیم، هدف حمله قرار می‌گرفتیم و حال در امان مانده ایم.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: از این رو زمان‌بندی خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ماه سپتامبر (شهریور) است و تغییری نکرده است.

جنیفر ساکی با بیان اینکه تقریبا روند افزایشی حملات به نیرو‌های آمریکایی از فوریه (بهمن) سال ۲۰۲۰ متوقف شد، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در صورتی که آمریکا کاهش خشونت‌ها را آغاز نمی‌کرد، حملات علیه ما پس از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) شدت می‌یافت.

وی افزود: این درست همان چیزی بود که طالبان به وضوح اعلام کرده بود.

در ادامه از سخنگوی کاخ سفید از پاسخ به پرسشی درباره گزارش رسانه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال که به نقل از منابع آگاه، ادعا کرده بود، پس از خروج نیرو‌های آمریکا از خاک افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور در مدت ۶ ماه بسیار بالاست، امتناع کرد. موضوعی که ساعاتی پیش در صدر اخبار قرار گرفت و پس از آن پنتاگون در مصاحبه‌ای که با شبکه «اسکای نیوز عربی» داشت، اطلاعات ارائه شده توسط این روزنامه را تکذیب کرد.

جنیفر ساکی با اشاره به تاثیر مسدود شدن برخی سایت‌های خبری ایرانی بر روند مذاکرات وین، گفت: مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ادامه دارد و در حال حاضر شش دور آن به پایان رسیده است و هیات‌های مذاکراتی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر حل دیپلماتیک را به نفع خودمان می‌بینیم و امیدواریم دیگرانی که در این میز قرار دارند، هم اینگونه ببینند.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اقدامات آمریکا علیه برخی وب سایت‌ها از جمله سایت‌های ایرانی گفت: انسداد برخی سایت‌های ایرانی اقدامی از طرف وزارت دادگستری است.

وی در این راستا افزود: این امر در هماهنگی با بخش‌های دیگری که در حال مذاکره با ایران هستند، نیست.