کدام فرماندهان نیروهای مسلح نشان شفاء را دریافت کردند؟
 صبح روز دوم تیرماه بود که نشان شفاء طی مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور فرماندهان ارشد و افراد موثر در حوزه مقابله با ویروس کرونا در نیروهای مسلح برگزار شد. 

 

سرلشکر باقری در این مراسم گفت: هنگامی که بیماری کووید ۱۹ در کشور ما پدیدار شد، می‌توانست مانند بسیاری از کشور‌های پیشرفته موجب غافلگیری و عقب‌ماندگی بخش‌های بهداشت و درمان زمینه‌ساز مشکلات دیگر بخش‌های مختلف کشور و سرگردانی مردم شود؛ اما به‌حمدالله ملت ایران که در دفاع مقدس و سایر صحنه‌های سخت آبدیده هستند، توانستند به خوبی با مسئولیت‌پذیری و تعامل با بخش بهداشت و درمان کشور بر این مشکل فائق بیایند و در این عرصه با سربلندی به تلاش خود ادامه دهند. نیرو‌های مسلح در اجرای امر فرماندهی معظم کل قوا همانند تمامی صحنه‌هایی که کشور با بحران و مشکلی مواجه می‌شد با قدرت به میدان آمده و در حوزه‌های مختلف، به مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداختند؛ البته نیرو‌های مسلح در عین حال مسئولیت اصلی دفاع و امنیت کشور را نیز عهده‌دار بودند و در آن عرصه هم لحظه‌ای غفلت نکردند.

نشان شفا چیست؟

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در بخش‌های مختلف وارد عرصه کمک به حوزه بهداشت و درمان شدند، گفت: نیرو‌های مسلح از طریق توسعه تخت‌های بیمارستانی، ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی توانستند در آن روز‌های نخست شیوع این بیماری ناشناخته به بخش بهداشت و درمان کشور که تحت فشار مضاعفی قرار گرفته بود به سرعت کمک کنند و زمینه مراقبت، درمان و کنترل بیماری را در سطح کشور فراهم آورند. نیرو‌های مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش در بخش کیت‌های آزمایشگاهی، ساخت دارو‌های گوناگون، ساخت واکسن و سایر حوزه‌های پیشگیری و درمانی درخشش فراوانی داشتند؛ واکسن «میلاد» وزارت دفاع امروز در زمره واکسن‌های موفق کشور قلمداد می‌شود که انشاءالله در آینده نزدیک به مصرف عمومی در سطح کشور خواهد رسید. همچنین تحقیقاتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتش و سپاه و سایر بخش‌ها در موضوعات گوناگون پیشگیری و مقابله با این بیماری از خود به نمایش گذاشتند، نیز قابل توجه و قدردانی است.

نشان شفا چیست؟

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به اقدام طرح بسیج مستضعفین در اجرای «طرح شهید سلیمانی» اشاره کرد و گفت: این طرح با حضور انبوه صد‌ها هزار بسیجی قهرمان در سراسر کشور در حوزه کنترل بیماری و عوارض آن و رسیدگی به بیماران و خانواده‌ها به‌طور شبانه‌روزی انجام شده و همچنان ادامه دارد و توانسته در کنترل توسعه بیماری و عوارض آن کاملاً موفق عمل کند.

نشان شفا چیست؟

نشان‌های افتخار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

هر یک از نیرو‌های نظامی در سطح جهان در آیین نامه‌های خود نشان‌ها و درجات مختلفی را دارند که هر رنگ و نشان آن با نشان‌های دیگر متفاوت بوده و معنای خاصی دارد. این نشان‌ها گاهی به معنای گذراندن دوره‌های مختلف و گاه نیز به معنای کسب افتخارات در عرصه‌های مربوط به امور نظامی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی نشان‌ها به طور اختصاصی برای هر کدام از نیرو‌های نظامی طراحی شده اند و برخی دیگر به طور مشترک در نیرو‌های مسلح استفاده می‌شوند، یعنی آیین نامه‌های آن‌ها به صورت کلی از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تصویب و به نیرو‌های موردنظر ابلاغ می‌شود.

نشان شفا چیست؟

هر کدام از نشان‌های افتخار معنای مخصوص به خود را دارند که افسران آن نیرو‌ها پس از گذراندن دوره‌های مورد نظر و یا کسب امتیاز هر کدام از نشان‌ها آن‌ها را دریافت خواهند کرد. این نشان‌ها شامل جوایز و مدال‌ها نیز می‌شوند که به افرادی که در انجام یک کار موفق می‌شوند، اعطا می‌شود.

نشان شفاء چیست و به چه افرادی اهدا می‌شود؟

نشان شفاء نشان افتخار ویژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است برای امدادگرانی که به منظور حفظ جان نیرو‌های رزمنده خود را به خطر انداخته‌اند تعلق می‌گیرد. می‌توان گفت مراسمی که اخیرا برای اهدای این نشان به نیرو‌های مسلح برگزار شد؛ با هدف تقدیر و ابراز رضایتمندی حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا از حضور نیرو‌های مسلح در مقابله با ویروس کروناست. در تصاویر منتشر شده از این مراسم می‌توان مشاهده کرد که علاوه بر تقدیر از فرماندهان و افراد موثر و در قید حیات در مقابله با ویروس کرونا از خانواده شهدای سلامت در نیرو‌های مسلح نیز تقدیر و این نشان به آن‌ها اعطاء شده است.   
 
نشان شفا چیست؟

کدام یک از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نشان شفاء دریافت کردند؟

هنوز فهرستی از اسامی دریافت کنندگان نشان شفاء منتشر نشده است. اما از تصاویرمنتشر شده از این مراسم می‌توان اسامی برخی از فرماندهانی که این نشان را دریافت کرده‌اند را متوجه شد.

سردار سرتیپ دوم پزشک حسن عراقی زاده

سردار سرتیپ دوم پزشک حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح به پاس تاسیس قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) و ساماندهی فعالیت‌های بهداشتی در حوزه مقابله با ویروس کرونا در سطح نیروهای مسلح نشان درجه یک شفاء را دریافت کرد.
 
سردار عراقی زاده در تصویر زیر با لباس سبزرنگ مشخص است.

امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح 

امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس خدمات ارتش درباره مقابله با ویروس کرونا نشان درجه یک شفاء را دریافت کرد.

 
نشان شفا چیست؟

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس انجام اقدامات موثر در حوزه برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ۲۱۱ نقاهتگاه در داخل و خارج از پادگان‌ها، تولید مواد ضد عفونی کننده، طراحی و ساخت تجهیزات مقابله با شیوع ویروس کرونا همچون مه‌پاش‌ها و چند اقدام مهم دیگر نشان درجه یک شفاء را دریافت کرد.

نشان شفا چیست؟
 

سردار سرتیپ دوم پزشک احمد عبداللهی قمی

سردار سرتیپ دوم پزشگ احمد عبدالهی قمی، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پاس طراحی و اجرای فعالیت‌های پزشکی در مقابله با ویروس کرونا نشان درجه یک شفاء را دریافت کرد.

نشان شفا چیست؟

سردار سرتیپ دوم پزشک احمد اخوان مهدوی

سردار سرتیپ دوم پزشک احمد اخوان مهدوی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پاس خدمات این اداره در مقابله با ویروس کرونا نشان درجه یک شفاء را دریافت کرد.
 
نشان شفا چیست؟

امیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی

امیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس تربیت و آموزش نیروهای پزشکی برای حضور و تقویت ساختارهای مقابله با کرونا نشان درجه ۲ شفاء را دریافت کرد.
 
نشان شفا چیست؟

امیر سرتیپ دوم پزشک شهروز ناصری

امیر سرتیپ دوم پزشک شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس تجهیز و در اختیار گذاشتن تمام تجهیزات و امکانات درمانی نیروی هوایی ارتش در حوزه مقابله با ویروس کرونا درجه ۳ شفاء را دریافت کرد.  در این تصویر امیر ناصری با علامت قرمز مشخص شده است.
 
نشان شفا چیست؟

سردار سرتیپ دوم محمدرضا حسینی

سردار سرتیپ دوم محمدرضا حسینی معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به پاس حضور و فعالیت چشمگیر و موثر در حوزه مقابله با کرونا درجه ۱ شفاء را دریافت کرد. سردار حسینی در تصویر با نشان قرمز مشخص شده است.

نشان شفا چیست؟

امیر دریادار دوم پزشک محسن مرادی‌نیا

امیر دریادار دوم پزشک محسن مرادی‌نیا رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به   پاس خدمات این اداره در مقابله با ویروس کرونا نشان درجه ۲ شفاء  را دریافت کرد.

کدام فرماندهان نیرو‌های مسلح نشان شفا دریافت کردند؟

امیر سرتیپ دوم پزشک علیرضا رنجبر نائینی

امیر سرتیپ دوم پزشک علیرضا رنجبر نائینی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس تجهیز و در اختیار گذاشتن تمام تجهیزات و امکانات درمانی نیروی پدافند هوایی ارتش در حوزه مقابله با ویروس کرونا نشان درجه ۳ شفاء نیرو‌های مسلح را دریافت کرد.

کدام فرماندهان نیرو‌های مسلح نشان شفا دریافت کردند؟

سایر دریافت کنندگان نشان شفاء در این مراسم

سرهنگ پاسدار پزشک بهزاد عین‌اللهی نشان درجه ۲ شفاء نیرو‌های مسلح، دکتر حمیده خضراییان نشان درجه ۲ شفاء نیرو‌های مسلح، سرهنگ پزشک عبدالله کاوه نشان درجه ۲ شفاء نیرو‌های مسلح، سروان پاسدار پزشک محمد نیک‌پور اقدم نشان درجه ۲ شفاء نیرو‌های مسلح، بانوی بسیجی مریم آبگتی نشان درجه ۲ شفاء نیرو‌های مسلح، سرهنگ پزشک پاسدار حسین صمدی‌نیا نشان درجه ۳ شفاء نیرو‌های مسلح و سرهنگ پاسدار پزشک سید رضا مرتضویان دهکردی نشان درجه ۳ شفاء نیرو‌های مسلح از دیگر اعضای حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح هستند که نشان شفاء را به نیابت از رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستان سردار سرلشکر باقری دریافت کردند.

تقدیر از خانواده‌های شهدای سلامت شاغل در نیروهای مسلح

در این مراسم ضمن تقدیر از فرماندهان نیروهای مسلح و اهدای نشان شفاء به فرماندهان موثر در مقابله با کرونا از خانواده‌های شهدای سلامت نیز تقدیر و تشکر شد.
 
نشان شفا چیست؟
نشان شفا چیست؟
نشان شفا چیست؟
نشان شفا چیست؟