مسدود کردن وبسایت‌ها؛ فاز جدید اقدامات خصمانه آمریکا ضد ایران

 امین حطیط تحلیلگر امور نظامی و کارشناس مسائل راهبردی خاورمیانه در گفتگو با شبکه پرس تی وی به تشریح اهداف آمریکا درباره بستن وبسایت‌های حوزه مقاومت در منطقه پرداخت. وی با بیان اینکه آمریکا با توقیف دامنه وب سایت 21 پایگاه تلویزیونی حامی محور مقاومت وارد یک مرحله جدید از رویارویی با این محور شده است، تأکید کرد این اقدام که پس از خروج و کاهش حضور نظامی این کشور در خاورمیانه روی داد و از وجود یک رویارویی ویژه خبر می دهد که نیازمند آگاهی، هوشیاری و آمادگی است.

حطیط در پاسخ به سوالی درباره اهداف آمریکا از این اقدام گفت: آمریکا وارد مذاکراتی سخت با ایران شده است و خود را ناچار به  پذیرش شروط تهران درباره توافق هسته ای می‌بیند. وی گفت آمریکا در همین راستا قصد دارد بر شکست خود سرپوش بگذارد و با وارد آوردن یک ضربه رسانه‌ای، ایران و جهان را به این موضوع مشغول سازد.

این کارشناس منطقه‌ای افزود: به این شکست باید سریال شکست آمریکا در منطقه از یمن و عراق و سوریه گرفته تا افغانستان افزود.

این تحلیلگر مسائل راهبردی بیان داشت افزون برآنچه گفته شد آمریکا با بستن صدای مقاومت به نوعی در پی انتقام گیری و بستن دهان ها  برای جلوگیری از روشن شدن واقعیت ها و ماهیت خصمانه واشنگتن و شکست سیاسی خود در  رویارویی با محور مقاومت است.

حطیط درباره میزان موفقیت آمریکا در این اقدام گفت: معتقدم این تدبیر آمریکا به شکست می انجامد و  با توجه به ماهیت فضای ارتباطات بین الملل و وجود رسانه های جایگزین برای بیان حقیقت، این کشور به اهدافش دست نخواهد یافت.

 حطیط در پاسخ به سوالی که آیا این اقدامات آمریکا با ادعایش در زمینه آزادی بیان تناقض ندارد؟ گفت:  ادعای آمریکا درباره آزادی و دموکراسی و آزادی بیان دروغ و نفاقی بیش نیست و همه می دانند که  رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام کرده دموکراسی آمریکایی متزلزل است.

وی در همین رابطه افزود: واقعیت ها گواه این است که رفتار غربی ها به طور کلی و  رفتار آمریکایی‌ها به طور خاص بر  این امر استوار است که در آمریکا هیچ آزادی برای کسی که در نقطه مقابل این کشور قرار داد یا واقعیت جنایت ها و اقدامات خصمانه‌اش را برملا می سازد وجود ندارد. آمریکا یک حرفی می زند اما در تمامی زمینه ها برعکس آن عمل می کند. لذا دخالت و دشمنیش ضد دولت ها از نفاق و دروغش حکایت دارد و کسانی که فکر می کنند آمریکا برای حق و قانون و حقوق ارزشی قائل است،  سخت در اشتباه هستند.

این تحلیلگر مسائل راهبردی خاومیانه در پاسخ به سؤالی درباره پیامدهای این نبرد جدید گفت معتقدم آمریکا بعد از کاهش حضور نظامی خود در خاورمیانه، نبردی چند جانبه بر علیه محور مقاومت راه خواهد انداخت.  وی گفت یکی از این نبردها، نبرد روانی به منظور ایجاد فتنه و جنگ اقتصادی است که در این میان هدف از نبرد اقتصادی جلوگیری از رشد و پیشرفت و سرمایه گذاری است. حطیط درباره نبرد رسانه ای گفت، فشار رسانه ای با همراهی رسانه های مزدور که همزمان با بستن صدای رقیب صورت می‌گیرد هدف آن متزلزل کردن اعتماد و ثبات در کشورهای حوزه مقاومت است که این امر نیازمند آگاهی و هوشیاری برای مقابله هوشمند و پرهیز از گرفتار آمدن در توطئه های دشمن است. وی افزود: پیامدهای این نبرد جدید به آگاهی و هوشیاری محور مقاومت و مردم این محور بستگی دارد.

امین حطیط ابراز عقیده کرد که آمریکا به اهداف خود دست نخواهد یافت، چه اینکه به تازگی در ایران یک الگوی زنده دیگر شکل گرفته است، به گونه ای که ایالات متحده با بسیج 250 پایگاه تلویزیونی برای فتنه انگیزی و تأثیر بر مردم ایران در انتخابات در دستیابی به اهدافش شکست خورد و چه بسا همین پیروزی مردم ایران از دلایل این اقدام انتقام جویانه آمریکا بود.

حطیط در پایان گفت محور مقاومت از تجریه، اراده و قدرت تصمیم و آگاهی برای رویارویی با این نبرد پلید برخوردارست به ویژه آنکه اغلب عناصر این محور از ایده و باوری مستحکم برخوردارند که به آنها  شجاعت و قدرت رویارویی و صبر و پایداری و عدم فروافتادن در نقشه دشمن می بخشد.