الکاظمی پس از تشکیل دولت ایران، به تهران می‌آید

 مصطفی الکاظمی ، نخست‌وزیر عراق، گفت سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهور منتخب ایران ، از او برای سفر به ایران دعوت کرده است و پس از تشکیل دولت جدید ایران به تهران سفر خواهد کرد.

الکاظمی گفت: «ایران کشور همسایه است. روابط ما با رئیس جمهور رئیسی بسیار خوب است. مدتی پیش در بغداد بود. ما دیدار خوب و عالی داشتیم و دیدگاههایمان را درباره آینده این روابط رد و بدل کردیم. دو روز پیش نیز با او گفتگوی تلفنی داشتم و پیروزی‌اش را تبریک گفتم و برای حمایت از این روابط و تلاش برای ارتقای آن که در خدمت منافع دو کشور و در خدمت منافع عراقی‌ها باشد علاقه‌مند هستم. رئیس‌جمهور منتخب از من برای سفر به تهران دعوت کرد. قطعا پس از تشکیل دولت به دنبال فرصت و زمان مناسب برای پاسخ به این دعوت خواهم بود.»

پیش از این، الکاظمی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم ایران پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت و ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد همکاری مشترک در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی‌‌، امنیتی و مبارزه با تروریسم افزایش یابد به گونه‌ای که امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را تقویت کند.