عربستان: ایران برای ایجاد تفرقه میان اعراب تلاش می کند

 عبدالله الشیخ، رئیس مجلس شورای عربستان با طرح ادعا‌های واهی اختلافات میان کشورهای عربی و از هم گسیختگی مزمن میان آن‌ها را به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا نسبت داد.

این مقام سعودی بدون توجه به تجاوز نظامی ویرانگر کشورش به یمن، ایران را به هدایت جنگ‌های نیابتی متهم کرد و مدعی شد: ایران از طریق ایجاد فتنه‌های مذهبی و فرقه‌ای کانون‌های تنش ایجاد کرده تا از این طریق ملت‌های عربی را تجزیه و زمینه نفوذ بین آن‌ها و سیطره بر آن‌ها را فراهم آورد!

رئیس مجلس عربستان افزود: جهان عرب چالش‌ها و تحولات بسیار زیادی را پشت سر می‌گذارد، که همه را ملزم به بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و پیامد‌های آن‌ها و نیاز به یافتن بهترین روش‌ها برای رفع و کاهش آن‌ها می‌کند. مواجهه با این چالش‌ها نیاز به اراده واقعی برای ایجاد یک پروژه عرب یکپارچه دارد که شامل سازوکار‌های اجرایی است که آینده کشور‌ها و مردم ما را تعیین می‌کند.

این مقام سعودی در حالی چنین اتهامات واهی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند، که دولت متبوعش از سال ۲۰۱۵ سرکردگی ائتلافی متجاوز را برای مداخله نظامی در امور داخلی یمن به عهده گرفته و با پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی غرب فاجعه بی سابقه انسانی را در یمن رقم زده است.