تقوی: هفتم تیر فصل جدیدی در تاریخ انقلاب باز کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی در چهلمین سالگرد فاجعه هفتم تیر که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ساختمان یادمان شهدای هفتم‌تیر برگزار شده بود اظهار کرد: در مکان و جایگاهی قرار گرفته ایم که این فضا مملو از عطر شهید است؛ البته برای کسی که قوه استشمام او بتواند این عطر را بگیرد و چشمی باشد که این فضا را ببیند. با چشم دل باید به این گونه صحنه‌ها را بنگریم. این منطقه اقلیم عشق است. باید با روحیه عاشقانه و عارفانه قدم به این عرصه گذاشت.

وی ادامه داد: باید غسل کنیم و با بدن طاهر به این مکان وارد شویم. اینجا جایگاه شهیدان است و مکان و منزل و موقعیتی است که شهدا از اینجا به معراج رفتند. اینجاست که این کاروان شهدا از این نقطه در یک چشم به هم زدن به پروردگار پیوستند. اینجا سرزمین مقدس است. کفش‌ها را باید درآورد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مقام این بزرگواران به قدری بالاست که فردی مانند بنده نمی‌تواند در مورد این بزرگواران حق مطلب را ادا کند. شهید مانند قرآن است و نیاز به تفسیر دارد؛ رفتار و انسانیتش باید برای نسل آینده تفسیر شود.

وی خطاب به بازماندگان حادثه تروریستی هفتم تیر گفت: یکی از رسالت‌های کسانی که بعد از شهدا می‌مانند، ثبت صحنه جهاد است. شهدا در میدان حاضر شدند و صحنه‌های عزتمندانه آفریدند، یکی از رسالت‌های باقی ماندگان، ثبت وقایع شهیدان است.

تقوی با تاکید بر ضرورت حفظ ارزش های شهدا گفت: ما نباید بگذاریم هفتم تیر فراموش شود. این برنامه باید سراسری شود. هفتم تیر یک فصل جدیدی را در تاریخ انقلاب باز کرد.

وی با اشاره به اهمیت سالگرد هفتم تیر تاکید کرد که "در تاریخ انقلاب این فصل باید چندین بار خوانده شود".

تقوی با بیان اینکه "اندیشه رهبری، امت اسلامی را زیر پوشش قرار داده است" خاطرنشان کرد: شهدای مدافعان حرم تربیت شده مکتب امام و رهبری هستند.

وی همچنین با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی در رقابت های انتخاباتی گفت: این سید بزرگوار حضرت آیت‌الله رییسی آمد و با رای شما انتخاب شد؛ به این صورت نیست که از فردای ریاست‌جمهوری ایشان کار درست شود. باید به وی کمک کنیم تا مشکلات رفع شود.