ایتالیا میزبان نشست امروز ائتلاف جهانی ضد داعش

 این نشست با حضور هیات‌هایی از بیش از ۸۰ کشور در رم برگزار خواهد شد.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا با انتشار پیامی در فیسبوک گفت: ما استراتژی‌هایی برای مقابله با تروریسم در مناطق پر خطر نظیر منطقه سوریه - عراق و منطقه "ساحل" در آفریقا را تحلیل و بررسی خواهیم کرد. ایجاد ثبات در این اراضی همچنین به ما اجازه میدهد تا جلوی سیل مهاجران غیرقانونی به سمت ایتالیا و همچنین مابقی اروپا را بگیریم.

علاوه بر این وزرا، نشست مذکور با حضور ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شماری از نمایندگان از کشورهای آفریقایی که به عنوان ناظر به نشست دعوت شده‌اند، برگزار میشود.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین گفت: این نشست فرصتی برای تجدید تعهد جمعی اعضای ائتلاف به شکست نهایی داعش و جلوگیری از هرگونه تحرک برای احیای این گروه تروریستی است. با ترسیم این هدف در ذهن، وزیران کشورها بر اهمیت حفظ توجه ویژه به این تعهدات شامل مسوولیتهای مالی، برای برقراری ثبات در مناطق آزاد شده در سوریه و عراق تاکید میکنند.

یکی از اصلی‌ترین نکات مورد بحث در این نشست، مبارزه با داعش در "گستره جهانی" به ویژه با توجه به رشد سریع آن در آفریقا خواهد بود.

به دنبال این نشست، کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و همتای ایتالیایی او و یک جلسه درباره سوریه به ریاست وزیر خارجه آمریکا برگزار میشود.

بلینکن یکشنبه در چارچوب تور اروپایی خود وارد رم شد. او پیش از ایتالیا به فرانسه و آلمان رفته بود. او همچنین امروز دوشنبه به واتیکان میرود تا با پاپ فرانسیس دیدار کند.