کسی که رای باطله می دهد، دلخور است ولی قهر نیست

 رضا روستا آزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران درباره بیانات  مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه کسانی که رای باطله یا سفید دادند با نظام قهر نیستند، گفت: کسی که رای باطله می دهد، دلخور است ولی قهر نیست. مردم حق دارند دلخور باشند، وقتی به افرادی رای می دهند تا آنها به مردم خدمت کنند، اما خدمتی نمی بینند این دلخوری به وجود می‌آید.

وی افزود: کسانی که مسئولیت گرفته اند و خدمتگزاری نکرده اند؛ یا نمی توانند یا نمی‌خواهند به مردم خدمت کنند و ترجیح می دهند در خدمت منافع خود و اطرافیان باشند. لذا مردم به حق دلخور هستند؛ اما هنوز امید دارند که در همین سیستم دموکراسی و رای گیری کسانی انتخاب شوند که بتوانند کار کنند و مشکلات را برطرف سازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اظهار کرد: اینکه کسانی پای صندوق حاضر می شوند و رای باطله یا سفید به صندوق می اندازند، نشان دهنده این است که هنوز اعتقاد و ایمانشان به نظام برقرار است؛ اما برای انتخاب میان افرادی که در صحنه حاضر بوده اند راضی و اقناع نشده اند.

روستا آزاد در خصوص اهمیت عملکرد دولت سیزدهم در کاهش آرا باطله عنوان کرد: مردم به صراحت به عملکرد مسئولان پاسخ خواهند داد؛ هرکس سر کار بیاید و به مسئولیت خود عمل کرده و به مردم خدمت کند، مردم به او علاقه مند خواهد شد. فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور باشد، سید ابراهیم رئیسی یا هر شخص دیگری، هر مسئولی که سرکار بیاید و به حل مشکلات مردم بپردازد بر کاهش آرای باطله و رفع دلخوری مردم اثر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: البته رئیسی سوپرمن نیست که همه مشکلات را فورا حل کند، بعضی مشکلات در زمان کوتاهی برطرف می شوند و برخی روند کند تری خواهند داشت؛ ولی مهمترین کاری که رئیسی می تواند انجام دهد این است که سیستم های اداری مملکت را از حالت راکد خارج کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به پیامش به رئیس جمهور منتخب ادامه داد: در ساختارهای مختلف اداری علیرغم هزینه های زیاد، خروجی مناسب وجود ندارد و نیازهای مردم رفع نمی شود. فعالیت هایی که توسط نهادهای غیردولتی اجرا می شود به مراتب بیشتر و موثرتر از فعالیت هایی است که در چارچوب ادارات انجام می شود.